Možnost ušetřit při dojíždění do města Olomouce budou mít nově cestující v příměstských autobusech Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje. V regionu bude od první březnové neděle fungovat nová tarifní zóny 710. Ta poslouží pasažérům, kteří nepotřebují v krajské městě přestupovat na spoje MHD, za tuto položku tak nově nebudou muset platit. U jednotlivé občanské jízdenky se jedná o úsporu přibližně deseti korun.
Novou regionální zónu 710 zavádí IDSOK od 3. března 2024, oblast svým rozsahem kopíruje zónu 71, ovšem liší se v možnosti využití dalších spojů. Jízdné podle tarifu 710 bude levnější, ale bez možnosti přestupu na linky Dopravního podniku města Olomouce (DPMO). „Cestující si v příměstských spojích nově budou moci zakoupit jízdní doklad, který nebude platit na jízdu MHD v Olomouci. Pokud chtějí lidé po příjezdu do Olomouce pokračovat MHD, jako doposud, je třeba si při nástupu vyžádat jízdní doklad se zónou 71,“ vysvětluje mluvčí DPMO Anna Sýkorová.
Například při cestě do krajského města z Dolan poblíž Svatého Kopečku si tak bude moct dospělý pasažér koupit jízdenku se zónu 710 a 74 Dolany za 21 korun, případně v elektronické formě přes aplikaci dokonce za 18 korun.
Pokud by cestující potřeboval v Olomouci využít MHD, zakoupí si místo zóny 710 si pořídí jízdenku se zónou 71. Ta vyjde v papírové podobě na 32 korun, v elektronické je o dvě koruny levnější. Samostatná jízdenka na městskou hromadnou dopravu stojí v Olomouci dvacet korun.
Zřetelná je podle ceníků jednotlivých tarifních zón úspora díky novince také pro držitele časových jízdenek, u pravidelně dojíždějících se tak efekt úspory zóny 710 ještě navýší. „Pokud nepotřebujete využít přestup na MHD Olomouc, výrazně ušetříte na ceně jízdného. Změna se týká všech druhů jízdenek IDSOK, vyjma KOMBI ZÓN a síťového jízdného,“ upřesnili zástupci Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje.
Pátek, 8. prosince 2023, 09:07
Část cestujících si v příměstské autobusové dopravě i na regionální železnici v Olomouckém kraji od nového roku připlatí. Od 1. ledna dojde k navýšení tarifů jízdného pro klasické papírové jízdenky o přibližně patnáct procent, naopak v elektronické...
Integrovaný dopravní systém Olomouckého kraje v roce 2022 evidoval v linkových autobusech, vlacích a vozidlech MHD 57,961 milionu přepravených cestujících, meziročně o 43 procent více. Předloňský počet cestujících překonal i předcovidový rok 2019, kdy krajský dopravní systém využilo 42,066 milionu lidí. V letech 2020 a 2021 počet přepravených cestujících kvůli pandemii koronaviru a preventivním opatřením výrazně klesl.
Zhruba 54 procent cestujících v roce 2022 jezdilo veřejnou linkovou dopravou, 18 procent cestujících využívalo městskou hromadou dopravu v Olomouci, deset procent jich jezdilo MHD v jiných městech a 18 procent cestujících přepravily vlaky. Veřejnou linkovou dopravu v Olomouckém kraji předloni zajišťovalo šest autobusových dopravců a tři železniční společnosti. Většinu dopravních výkonů ve veřejné linkové dopravě v kraji vykázala společnost Arriva Morava, která měla podíl 70 procent.
Integrovaný dopravní systém Olomouckého kraje pokrývá svými 131 tarifními zónami všech 402 obcí na území Olomouckého kraje a příhraniční oblasti s Pardubickým, Jihomoravským, Zlínským a Moravskoslezským krajem. Koordinátor integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje dostal v roce 2022 na zajištění dopravní obslužnosti od krajské samosprávy příspěvek 1,532 miliardy korun a od měst a obcí dalších 181 milionů korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.