Především v souvislosti s plánovanou změnou parkovací politiky v Olomouci pořídilo město Olomouc speciálně upravené auto, které automaticky skenuje registrační značky a porovnává je s databází uhrazených poplatků za parkování. Vozidlo po úvodním testování již projíždí městem a zaznamenává přestupky. Magistrát jich za první měsíc provozu eviduje přes 240.
Pondělí, 29. ledna 2024, 16:44
Po třech letech od určení první zóny se zákazem nočního parkování dodávek v Olomouci by se zóny s touto regulací měly rozšířit do dalších částí města, konkrétně na sídliště Povel a Nové Sady. Opatření připravuje olomoucký magistrát, který zároveň...
Elektrické vozidlo osazené soustavou kamer brázdí olomoucké ulice a od konce ledna již funguje v ostrém provozu, majitelům vozidel tak chodí na základě automatizované kontroly pokuty. Během prvního měsíce jich magistrát vystavil více než 240.
„Systém na monitorování parkovného v sobě zahrnuje jednak vozidlo se skenovacím zařízením, jednak příslušný software v podobě agendového systému dopravních přestupků, který slouží k automatizovanému zpracování zjištěných podezření ze spáchání protiprávního jednání,“ přiblížil na webu města ředitel Městské policie Olomouc Pavel Skalický.
Olomouc plánuje výrazné rozšíření placených zón i do širšího centra města či na sídliště, kontrola dodržování nastaveného systému by nebyla v možnostech městských strážníků. S tím má do budoucna vypomáhat právě speciální vozidlo. Jeho funkčnost se nyní prokazuje ve stávajících zónách A či B v centru hanácké metropole.
Úterý, 23. ledna 2024, 17:44
Návrh nového modelu parkovací politiky ve městě Olomouc prošel odbornou analýzou, která podle zástupců koaličního hnutí ProOlomouc ukázala na závažné nedostatky připravovaného systému. Ten má projít rozsáhlou revizí a rozšíření placených zón se tak...
Podle Lenky Jedličkové z olomouckého magistrátu je zpracování došlých podnětů velmi rychlé a automatické, úředníci řeší jen jednotlivé případy, v nichž se objeví nesrovnalosti. „Potýkáme se jen s drobnostmi, zejména při porovnávání údajů s doposud platnými analogovými parkovacími kartami. Jejich platnost ale skončí k poslednímu srpnu, takže i tyto potíže by měly odpadnout,“ podotkl vedoucí odboru agendy řidičů a motorových vozidel Ivan Rašťák s tím, že se už setkali i se stížnostmi pokutovaných řidičů: „Stěžují si například na vysokou pokutu při překročení doby parkování pouze o několik minut, nebo argumentují chybně zadaným číslem registrační značky, případně chybně zadanou parkovací zónou. Doporučuji proto všem, aby při platbě zadávali údaje o vozidle a o parkovací zóně maximálně pečlivě,“ nabádá na webových stránkách Olomouce Rašťák. Hodina parkování v zónách s označením B stojí 40 korun, v zóně A pak vyjde na 100 korun. Další variantou jsou pak také dlouhodobá parkovací oprávnění pro rezidenty či abonenty, mezi které se řadí například podnikatelé se sídlem s placené oblasti.
Vůz Škoda Citigo s elektrickým pohonem poskytlo strážníkům město Olomouc, skenovací zařízení zajistila firma CAMEA. Celkové náklady na speciální vozidlo dosáhly částky 960 tisíc korun. Po nastartování auta se spustí příslušný systém, který nabízí předem generované trasy pro kontrolu placených zón. Řidič s autem projede vybranou trasu dvakrát, nejprve v takzvané zjišťovací fázi a přibližně za patnáct minut v potvrzovací fázi. „Po druhé jízdě systém vyhodnotí, které vozidlo nemělo uhrazený poplatek za parkovné a zaznamená je do systému,“ vysvětlila Jedličková.
„Jakmile je ukončena jízda, data procházejí na městské policii validačním procesem. Po tomto úkonu jsou veškeré informace zaslány příslušnému správnímu orgánu k dalšímu řešení,“ doplnil ředitel Skalický.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Jakmile lidsvo vymysli nějakó techologiu, okamžitě ju póžijó jako ZBRAŇ proti sobě navzájem !