Olomoucká radnice ve snaze řešit nedostatečné parkovací kapacity ve městě pracuje i na možnostech vybudování parkovacích domů. Vytipováno má hned několik lokalit, kde by mohly vzniknout stavby se stovkami stání pro motorová vozidla. Budovy, které by měly odlehčit statickou dopravou přetíženým ulicím, by mohly stát například v Poupětově ulici u Výstaviště Flora nebo na Hodolanské ulici nedaleko Autobusového nádraží.
Výstavbou nových parkovacích domů se olomoučtí radní zabývali už loni v srpnu a schválili úkol pro Útvar hlavního architekta olomouckého magistrátu v podobě pořízení studií dvou parkovacích objektů, a to na ulici Poupětova poblíž centra města a také na nároží ulic Hodolanská a Lipenská.
Podle mluvčí olomoucké radnice Radky Štědré byl v současné době vybrán zhotovitel investičního záměru na parkovací dům Poupětova, termín odevzdání dokumentace připadá na konec letošního října. Budova by mohla vyrůst na pozemku za vlakovou stanicí Olomouc – Nová Ulice, kde je v současnosti mezi zástavbou klasické parkoviště. „Tato plocha je vybrána i v souvislosti s rozvojem Výstaviště Flora, parkovací dům by měl mimo výstavy sloužit jako plocha Park nad Ride. V době výstav by měl posloužit návštěvníkům, protože při akcích bývá velký problém právě s odstavovanými vozidly,“ přiblížil loni na podzim na besedě o městské mobilitě Martin Luňáček z Odboru strategie a řízení Magistrátu města Olomouce.
Čtvrtek, 7. března 2024, 10:02
Především v souvislosti s plánovanou změnou parkovací politiky v Olomouci pořídilo město Olomouc speciálně upravené auto, které automaticky skenuje registrační značky a porovnává je s databází uhrazených poplatků za parkování. Vozidlo po úvodním...
Představa o podobě budovy určené pro odstavování vozidel na rozlehlé ploše naproti bývalého hodolanského divadla, by se měla vyjasnit zřejmě až příští rok. „V tomto případě proběhne soutěž o návrh, kdy Útvar hlavního architekta připraví soutěžní podmínky a vypsání soutěže, které lze předpokládat nejdříve na přelomu letošního a příštího roku,“ nastínila mluvčí. Podle Martina Luňáčka se u tohoto objektu počítá i s vazbou na tramvajovou dopravu. Zastávky MHD Autobusové nádraží, podchod jsou od křižovatky ulic Lipenská a Hodolanská vzdálené přibližně tři sta metrů.
Předběžné parametry obou záměrů hovoří podle mluvčí Štědré o kapacitě přibližně pěti stovek parkovacích míst pro oba chystané objekty. „Ovšem výsledný počet vyjde až ze samotných návrhů. Stejně tak stanovení investiční nákladů,“ podotkla mluvčí.
Pro využití parkovacích domů je podle experta na dopravní bezpečnost Miroslava Charouze klíčové nastavení konceptu, který bude vstřícný k řidičům. „Parkovací dům musí být přístupný za rozumné peníze, jinak to nemá význam. A zároveň rozměrově vyprojektovaný tak, aby ho lidé rádi využívali. Kdo například jezdí parkovat do budovy Namiro v centru města, tak ví, že to je za trest. Projektant to tam asi navrhl na trabanty, s autem typu Superb se tam skoro nedá jet. Řidiči se tak stresujícímu zážitku raději vyhnou. Ale pokud město přístupností parkovacího domu naláká řidiče, tak uleví ulicím, kam může vyrazit například více cyklistů,“ uvažuje krajský koordinátor BESIP Charouz.
Úterý, 23. ledna 2024, 17:44
Návrh nového modelu parkovací politiky ve městě Olomouc prošel odbornou analýzou, která podle zástupců koaličního hnutí ProOlomouc ukázala na závažné nedostatky připravovaného systému. Ten má projít rozsáhlou revizí a rozšíření placených zón se tak...
Právě v souvislosti s probíhajícím nákupem administrativní budovy Namiro včetně více než 240 parkovacích stání bude podle Radky Štědré město opětovně prověřovat parkovací kapacity v tomto území. Radnice má totiž k dispozici i projekt na výstavbu parkovacího domu na ploše před takzvanou malou halou zimního stadionu. „Původní plány zde počítaly s parkovacím domem o kapacitě přibližně 460 parkovacích míst,“ podotkla mluvčí.
Projektová příprava a také případná značně nákladná výstavba by měla být financovaná i z takzvaného fondu mobility, který radnice zřídila před dvěma lety a plynou do něj peníze zejména z poplatků za parkování a případně také z pokut. Na letošní rok počítá vedení města s příjmy pro fond ve výši 101 milionů korun a výdaji na úrovni 40 milionů. Podle opozičního zastupitele Jana Holpucha (Spolu) by měly peníze z fondu směřovat především do rozšíření a zkvalitnění parkování. „V letošním roce plánuje radnice pořídit z fondu elektromobil pro městskou policii, opravit dvě místní komunikace, dvě autobusové zastávky, vybudovat kus cyklostezky a přejezd pro cyklisty. Parkovací místo, parkoviště, parkovací stání? Projekt na parkovací dům, odstavné parkoviště P+R? Za tři roky ani jedno,“ hodnotil na sociálních sítích využití fondu v aktuálním období zastupitel Holpuch.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.