Čtyřproudovou část silnice I/55 poblíž logistických skladů na okraji Olomouce čeká takřka tříměsíční úprava provozu, na spojnici krajského města a Přerova se bude projíždět zúžením a bypassem. V oblasti totiž pokračuje stavba nové dálnice, důvodem dopravního omezení je budování protihlukové stěny u Velkého Týnce.
Motoristé musejí počítat se změnou dopravního režimu na silnici I. třídy číslo 55 u Olomouce v katastru obce Velký Týnec od soboty 11. května. „Do 31. srpna dojde ke zúžení silnice I/55 ze strany od Olomouce vlivem potřebného prostoru pro stavbu protihlukové zdi. Provoz povede jedním pruhem pro každý směr,“ informoval mluvčí olomouckého pracoviště Ředitelství silnic a dálnic Miroslav Mazal.
Ve směru od Přerova bude za bývalou křižovatkou hlavního tahu a zrušených komunikací z Grygova a Velkého Týnce přesměruje dočasné dopravní značení provoz na nově vybudovaný provizorní úsek silnice. Dále projedou řidiči krátkou částí I/55 v režimu 1+1 po polovině čtyřproudé cesty, poté už budou moc využít opět celou šířku vozovky. Úprava nevylučuje možnost využití sjezdů či nájezdů mimoúrovňové křižovatky s dálnicí D35.
Stavba takřka osmi kilometrů dálnice D55 Olomouc – Kokory oficiálně odstartovala v závěru dubna 2023, dílo za dvě miliardy korun zahrnuje také novou mimoúrovňovou křižovatku u Velkého Týnce, osm krátkých mostních objektů, přeložky a úpravy dalších silnic a inženýrských sítí a také celkem osm protihlukových stěn o celkové délce 1846 metrů.
„Stavba dálnice D55 Olomouc – Kokory pokračuje podle harmonogramu bez svátečních či víkendových přestávek. Pro tento týden harmonogram obsahuje mimo jiné: násypy, výměny izolátorů, technické skrývky, instalace betonových svodidel, výkopy rýh a ukládání trubek, bednění stěn, armování konstrukcí a betonáže mostů,“ vyjmenoval mluvčí Mazal aktuální úkony dodavatelských firem na začátku druhého roku stavby první poloviny důležité spojnice Olomouce a Přerova.
Čtvrtek, 2. května 2024, 18:50
Více než osmnáctikilometrový úsek chystané dálnice D35 z Mohelnice do Starého Města již posuzuje Dopravní a energetický stavební úřad, který rozhodne o udělení stavebního povolení. Nová silnice, která odvede dopravu mimo přetíženou komunikaci I/35,...
Termín dokončení stavby je stanovený na konec roku 2025. Frekventovaný tah I/55 nyní využívá i více než 20 tisíc automobilů denně, což má negativní dopady na život v obcích Krčmaň a Kokory. Po dokončení první části D55 by měla začít výstavba šesti kilometrů dálnice z Kokor k Přerovu, kde se nová silnice napojí do mimoúrovňové křižovatky Přerov-sever budované při právě probíhající stavbě posledního úseku D1. Dálniční propojení Přerova a hanácké metropole by tak mělo být řidičům k dispozici v roce 2028.
Po svém dokončení bude D55 tvořit jednu z páteřních komunikací dálniční sítě, ve výstavbě jsou nyní také desítky kilometrů ve Zlínském kraji. „Za dalších pět let by se mohlo Olomoucku a Přerovsku velmi ulevit i kvůli dokončení dálnice D1 u Přerova, na které se nyní intenzivně pracuje. Ještě nějaký čas to bude pro občany náročnější, ale myslím, že ten výsledek bude stát za to,“ prohlásil před časem generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.