Počasí dnes14 °C, zítra14 °C
Neděle 29. září 2024  |  Svátek má Michal
Bez reklam

Mnohamiliardová investice do železniční dopravy Olomouckém kraji finišuje. Dorazí poslední z RegioPanterů

Náročný a nákladný proces vylepšení regionální železniční dopravy v Olomouckém kraji v úterý slavnostně zakončili zástupci Českých drah na hlavním vlakovém nádraží v Olomouci. Do regionu by měly v těchto dnech zamířit poslední z 27 nových vlakových jednotek RegioPanter, moderní soupravy vozí cestující na úsecích tratí s elektrickou trakcí.

Nejnovější elektrické jednotky RegioPanter druhé generace vozí cestující v Olomouckém kraji na linkách Šumperk – Uničov – Olomouc – Přerov – Vyškov na Moravě, Kouty nad Desnou – Zábřeh na Moravě – Olomouc – Prostějov – Nezamyslice a Olomouc – Přerov – Hranice na Moravě – Vsetín, první vlaky tohoto typu začaly České Dráhy využívat v regionu na konci roku 2022. Nové soupravy za čtyři miliardy korun proudily do Olomouckého kraje v několika fázích rok a půl, část výroby zajišťoval také šumperský podnik Škoda Pars.

FOTOGALERIE: Loučení s Tornády. České dráhy vyřadí legendární řadu vlaků na akci v Olomouci

České dráhy investovaly napříč Českou republikou do rozsáhlé modernizace svých vozidel, příliv moderních vlakových souprav ale znamená také konec pro starší vozy. Elektrické jednotky řady 460 přezdívané Tornádo čeká v Olomouci o víkendu oficiální...

„Poslední RegioPanter pro Olomoucký kraj, vyrobený v našem šumperském závodě, je připravený k dodání. Tyto moderní soupravy nové generace již dnes úspěšně slouží místním obyvatelům, a to včetně mnoha našich vlastních zaměstnanců, kteří si je v podstatě sami vyrobili. A jsem přesvědčený o tom, že jejich atraktivní vzhled a pohodlí budou lákat dál k cestování vlakem, ať už se jedná o cesty za prací, studiem či zábavou,“ řekl při slavnostní prezentaci Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva a President regionů CZ&SK a Central East ve Škoda Group.

Jedním z klíčových úseků pro uplatnění nových RegioPanterů byla trať 290 Olomouc – Uničov, která prošla také několikamiliardovou modernizací a elektrifikací v režii Správy železnic. Podle zástupců ČD se jedná aktuálně o nejmodernější regionální trať v tuzemsku, kde vlaky musí jezdit výhradně pod dohledem zabezpečovacího systému ETCS. S evropským zabezpečovačem byla na podzim minulého roku potíž a docházelo k výrazným zpožděním či dokonce odřeknutím vlaků. Míru komplikací se ale při zavádění technické novinky podařilo minimalizovat.

Zabezpečovač ETCS chybně zastavuje vlaky u Olomouce. Čísla jsou katastrofální, zní z krajské organizace

Značné množství stížností zavalilo organizaci KIDSOK, která v Olomouckém kraji zajišťuje součinnost jednotlivých částí veřejné dopravy. Důvodem jsou zpoždění spojů na nedávno kompletně zmodernizované trati mezi Olomoucí, Uničovem a Šumperkem....

„Kvalita cestování díky nasazení nových regionálních vlaků poskočila v Olomouckém kraji znatelně dopředu. RegioPantery navíc České dráhy nasadily i na trať z Olomouce do Šumperka, kde po modernizaci, elektrizaci a instalaci evropského zabezpečovače ETCS mohou jezdit rychlostí až 160 km/h. V Olomouci tak můžete i díky novým spěšným vlakům být z Šumperka už za 50 minut, z Uničova za 18 minut a z 16 kilometrů vzdáleného Šternberka dokonce za 8 minut, což je znatelná úspora času oproti dřívějšku,“ komentoval ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

Národní dopravce tak bude moct společně s RegioPantery z předchozí série využívat na tratích v Olomouckém kraji celkem 30 moderních jednotek, které splňují důležité parametry také z pohledu komfortu pasažérů ať už se jedná o bezbariérovost, klimatizovaný interiér, prostorné WC a či WiFi internetové připojení. Třívozové soupravy RegioPanter 640.2 mají kapacitu 234 míst k sezení. „Na trati z Olomouce do Uničova se po jejich nasazení zvýšila kapacita vlaků v průměru o 50 míst na spoj. Zájem o železnici se po nasazení nových vlaků zvýšil, například na tratích Olomouc – Uničov nebo Olomouc – Přerov narostl počet cestujících o více než 30 procent,“ sdělila mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

S Olomouckým krajem se rozloučily letité soupravy přezdívané Tornádo, České dráhy také výrazně omezily nasazování klasický osobních vozů tažených lokomotivami. „Regionální doprava zažívá revoluční proměnu v rámci celé republiky a Olomoucký kraj je regionem, kde jsme během dvanácti měsíců na koleje nasadili nejvíce nových vlaků. V příštích dnech do Olomouce dorazí poslední z plánované dodávky 27 nejnovějších RegioPanterů. Díky tomu nabídneme zdejším obyvatelům a návštěvníkům regionu více než 7 tisíc míst v nových elektrických jednotkách,“ doplnil Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Hodnocení článku je 60 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto České dráhy

Štítky Doprava, železnice, vlak, regionální doprava, RegioPanter, modernizace, ETCS, České dráhy, Správa železnic, Olomoucký kraj

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Mnohamiliardová investice do železniční dopravy Olomouckém kraji finišuje. Dorazí poslední z RegioPanterů  |  Doprava  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.