Ve stávajících placených parkovacích zónách v centru Olomouce zvažuje vedení města úpravy, které by se měly týkat mimo jiné prodloužení denní doby, během níž řidiči budou muset hradit parkovné. Podle primátorova náměstka Tomáše Pejpka radnice rovněž přepracovává informační systém, který je potřeba pro rozšíření zpoplatněných oblastí i do širšího centra a na sídliště.
Několik let připravovaná nová parkovací strategie pro město Olomouc na začátku letošního roku obdržela posudek od České parkovací asociace, který ukázal na významné nedostatky chystaného řešení. To mělo rozšiřovat placené zóny do dalších částí hanácké metropole v průběhu roku 2024. Radnice se rozhodla zavádění klíčové novinky pozastavit a rozsáhlý a komplikovaný záměr prochází úpravami.
Středa, 20. března 2024, 18:48
Olomoucká radnice ve snaze řešit nedostatečné parkovací kapacity ve městě pracuje i na možnostech vybudování parkovacích domů. Vytipováno má hned několik lokalit, kde by mohly vzniknout stavby se stovkami stání pro motorová vozidla. Budovy, které by...
Olomoučtí radní na začátku června projednávali a schvalovali další postup v přípravě parkovací politiky. „Ladíme systém, který už funguje v zónách A a B. Dělají se opatření například ve prospěch hendikepovaných osob. Velmi pravděpodobně se bude také upravovat doba zpoplatnění. Máme opakované žádosti, aby bylo parkování placené i později ve večerních hodinách a případně i o víkendu. To se bude ještě řešit,“ nastínil náměstek olomouckého primátora pro strategie a rozvoj města Tomáš Pejpek (ProOlomouc a Piráti). Doba zpoplatněného parkování se v Olomouci prodloužila o jednu hodinu naposledy v létě 2022. V současnosti je potřeba mít dlouhodobé či krátkodobé parkovací oprávnění v placených zónách mezi 8. a 18. hodinou. V zóně A stojí hodina odstavení vozidla 100 korun, v zónách B platí řidiči 40 korun za hodinu.
Nová parkovací koncepce má řešit především situaci rezidentů, kteří nemohou v blízkosti svého bydliště najít parkovací stání. Navrhovaná podoba parkovací politiky čelila kritice i z hlediska obsažených pravidel, podle Pejpka je ale nyní středem zájmu technické řešení, které umožní zpoplatnit parkování i v širším centru města (oblasti s označením C) a na sídlištích (oblasti D). „Co se týká zón C a D, tak se v tuto chvíli nic nemění, v současnosti se přijal postup úprav či dovybudování IT systému, a tento plán se teď bude plnit. To by ale mělo vyžadovat dost času, bude to zřejmě trvat rok a déle,“ sdělil náměstek.
Čtvrtek, 7. března 2024, 10:02
Především v souvislosti s plánovanou změnou parkovací politiky v Olomouci pořídilo město Olomouc speciálně upravené auto, které automaticky skenuje registrační značky a porovnává je s databází uhrazených poplatků za parkování. Vozidlo po úvodním...
Primátor Miroslav Žbánek (ANO) již dříve upozornil, že město chce parkovací politiku, která se dotkne rozsáhlé části území Olomouce, zavádět až v době, kdy bude systém technicky vyladěný a projde zátěžovými testy. „Nedodělky nechceme uvádět do života a naštvávat tím spoustu nejen Olomoučanů, ale i dojíždějících lidí. Budeme se snažit, abychom řešení našli co nejdřív. Ale je potřeba zajistit hned několik systémů od různých dodavatelů, které se musí zintegrovat. Pokud nebudou spolupracovat, tak se problém násobí. Není to jen o tom, že kontrolní auto někde načítá SPZtky. Je to natolik robustní systém, že zasahuje prakticky do všech agend, které město nebo městská policie provozují,“ řekl po pozastavení zavádění parkovací politiky primátor.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.