Jednu z nejdelších výhybek v Česku v Dluhonicích u Přerova vyměnila v těchto dnech prostějovská společnost DT-Výhybkárna a strojírna. Poškozená výhybka komplikovala provoz na železničním koridoru z Přerova do Ostravy. Práce trvaly čtyři dny.
Jednu z nejdelších výhybek v Česku na frekventovaném železničním koridoru poškodil vlak loni na konci listopadu. Porucha omezovala provoz na trati.
"Historicky poprvé v provozované dopravní cestě Správy železnic vyměňujeme takto dlouhé výhybkové díly. Získáváme tím cenné zkušenosti, které později využijeme při optimalizaci údržby a plánování servisních prací na budoucích vysokorychlostních tratích, aby náročné zásahy probíhaly co nejrychleji a s minimálním omezením provozu vlaků," sdělil ředitele společnosti DT-Výhybkárna a strojírna z Prostějova Marek Smolka.
Středa, 19. března 2025, 16:53
Půdu v rozlehlém území v okolí ekologické havárie cisternového vlaku s benzenem na Hranicku prověřovali odborníci, podle výsledků analýz není materiál ve svrchní vrstvě závadný. Vzorky odebírali specialisté 7. března v oblasti se zohledněním směru...
Práce probíhaly o víkendu a na začátku tohoto týdne, aby co nejméně omezily provoz na trati. "S ohledem na minimalizaci omezení železničního provozu nahrazujeme kompletní výměnovou část, jazyky a opornice, vybrané kolejnice středních částí a srdcovku jedné z nejdelších konvenčních výhybek v síti Správy železnic. Nejdelší díl dosahuje délky 36 metrů, nejtěžší váží sedm tun," dodal Smolka.
Dopravu na železnici na Moravě nyní zásadně komplikuje také únorová havárie vlaku s benzenem u Hustopečí nad Bečvou na Přerovsku. Provoz vlaků na železniční trati z Hranic do Valašského Meziříčí bude obnoven zřejmě až na konci května.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.