Čtyřiačtyřicet celovečerních filmů a další desítky rolí v televizních snímcích, seriálech i na divadelních jevištích má na kontě populární herec Oldřich Kaiser. Od roku 1977 prošel řadou scén včetně Vinohrad, Národního a Ypsilonky, řadu zajímavých postav vytvořil i v Divadle bez zábradlí či v Ungeltu. V příštích dnech oslaví šedesátiny a na nedostatek práce si nestěžuje.
Právě namluvil komentář k loutkovému filmu Jana Baleje Malá z rybárny, který se do kin dostane koncem května. A 10. března 2016 se objeví v česko-slovensko-polském kriminálním thrilleru Rudý kapitán debutujícího režiséra Michala Kollára.
V posledních letech se často věnuje práci pro rozhlas, a to nejen nekonečnou řadou seriálu o Tlučhořových s kolegou Jiřím Lábusem, ale i mnohem vážnější prací při načítání audioknih. Jako interpret je žhavým kandidátem na cenu v soutěži Audiokniha roku 2014, jejíž výsledky budou vyhlášeny v rámci veletrhu Svět knihy v předvečer jeho narozenin 15. května na holešovickém Výstavišti. Zabodovat může jeho podání devítidílné povídky Bohumila Hrabala Bambini di Praga, kterou načetl pro Radioservis.
"Bezesporu je to talent - pohybový, hudebně nadaný a inteligentní. Známe ho jako komika a extroverta, ale tím není. Je dokonce daleko víc introvert, což se zhodnotí právě v rozhlasovém studiu, kde je sám. Přichází vždy připraven, je pokorný, zvídavý a vstřícný připomínkám. Když sám není s něčím spokojen, nedělá mu problém se v textu vrátit," řekla Markéta Jahodová, v jejíž režii namluvil Haškovy Osudy dobrého vojáka Švejka - V zázemí, které se staly Audioknihou roku 2013. Pokračování - Na frontě - je už natočeno, vyjde letos na podzim.
Podle některých kolegů marní Kaiser svůj talent sklonem k alkoholu. Režiséři, kteří ho obsadili do svých filmů a "ustojí" jeho občasné excesy, však nelitují. Uspěl v roli letce RAF, kterou vytvořil před 14 lety ve válečném dramatu Tmavomodrý svět. I proto ho Jan Svěrák obsadil do svých dalších opusů Kuky se vrací a Tři bratři.
"Vážím si jeho člověčí intenzity i autentičnosti, což je pochopitelně na plátně vidět. V každém filmu je skutečně za tu postavu, zatímco jiní herci pořád hrají sami sebe. Dělá vše proto, aby se stal tou postavou, do všeho jde po hlavě, dokáže se měnit jako chameleon," řekl Svěrák.
Je hořící svící a podle něho za to platí daň. "Z toho plynou jeho úlety, s nimiž musíte jako režisér počítat. Když už ho obsadíte, tak se zkrátka může stát, že ho třeba určitou dobu neseženete," dodal Svěrák.
"Závidím mu jeho mládí," byla první slova Jiřího Menzela, který nadcházejícího šedesátníka obsadil před devíti lety do filmu Obsluhoval jsem anglického krále. "Kaiser je osobnost, v každé jeho roli je něco, co měl pan Hrušínský či co má pan Labuda. Zkrátka - v každé roli je uvěřitelný. Přitom si člověk ani neuvědomí, že to je herec," dodal.
Vynachválit si herce nemohl ani režisér Viktor Tauš, který ho obsadil do dramatu Klauni. "Ještě snad nikdy jsem nepracoval s hercem, který by byl tak připravený a soustředěný, jako byl Olda. Strávil s námi pět měsíců, odmítl jinou práci a navíc byl kvůli roli dohola. Jeho vklad byl v tomto smyslu nevídaný," uvedl Tauš. Je producentem snímku Rudý kapitán, jehož některé scény se v těchto dnech dotáčejí. "Olda točil na podzim a absolvoval kvůli tomu s kaskadéry fyzicky náročný trénink bojových umění. I v tom byl perfektní," dodal.
Zdroj: ČTK
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.