Olomoucká radnice představila nový web zaměřený na turisty. Stránka s jednoduchým a moderním designem je podle tvůrců připravená na návštěvy z celého světa.
Stávající téměř dvanáctiletou prezentaci nahradily stránky tourism.olomouc.eu, které slibují větší přehlednost. „Turista si na nich najde vše, co pro návštěvu města potřebuje, od kulturního kalendáře po sdílenou dopravu nebo tipy k prohlídkám památek,“ vysvětlil Radek Holík, ředitel firmy, která vytvořila vizuální podobu stránek.
„Web je postavený na fotografiích, stránky reflektují současné trendy v designu a použitelnosti, jsou plně responzivní a napojené na aktualizované databáze města,“ doplnil webmaster Pavel Snášel z oddělení marketingu olomouckého magistrátu.
Pondělí, 24. dubna 2023, 08:57
Příjemné počasí a zřejmě i sílící trend domácího pěstování nejrůznějších plodin přilákal na jarní etapu výstavy Flora Olomouc přibližně 53 tisíc lidí. Oproti loňsku byl zájem o čtyřdenní přehlídku floristických instalací a zahradnické trhy vyšší o...
Vzhled webových stránek je intuitivní a nabídky s informacemi jsou rozdělené do segmentů podle toho, co by turista mohl v Olomouci vyhledávat. Pod nabídkou „To musíte…“ si uživatel může zobrazit rozcestník s dalšími možnostmi. Pod dlaždicí „vidět“ stránka odkazuje na seznam známých a významných olomouckých památek i s fotografiemi, pod dlaždicí „zažít“ se zobrazí zase zoologická zahrada, muzea a výstavy. Dlaždice „slyšet“ odkazuje na divadla, případně noční kluby.
To vše je přístupné i pro zahraniční turisty, protože celá stránka nabízí její zobrazení v angličtině. Pro turisty z cizojazyčných zemí jsou přeložené zmiňované památky, atrakce, základní informace o městě, představení zajímavých olomouckých osobností. Jediná část, která není přeložená do angličtiny, je kalendář akcí. Anglické zobrazení této karty nabízí označení, zda se jedná o výstavu, festival, lokální akci, ale bližší informace po jejím rozkliknutí přeložené nejsou.
Jinak ale stránky fungují dobře. Město slibuje aktualizování stránek a rozšíření nabídek pro turisty. „Turistický web je totiž jedním z důležitých kroků v propagaci města a využití jeho turistického potenciálu,“ upozornil náměstek primátora pro kulturu a cestovní ruch Viktor Tichák (ProOlomouc a Piráti).
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.