Počasí dnes14 °C, zítra14 °C
Neděle 29. září 2024  |  Svátek má Michal
Bez reklam

POLITICKÁ KORIDA: Jak hodnotíte propagaci města před prázdninami a hlavní turistickou sezonou

V dalším díle Politické koridy předsedové politických klubů v olomouckém zastupitelstvu nebo jejich zástupci odpovídali na otázku: Nedávno vydaná olomoucká eurobankovka se stala hitem, město získalo i zlatou minci. Zároveň se blíží prázdniny a hlavní turistická sezona, jak hodnotíte propagaci města?

Odpovědi zastupitelů nejsou redakčně upraveny a jsou řazeny podle času doručení do redakce.

Martin Jirotka (SPD a Trikolora)

Moje osobní hodnocení je, že propagace Olomouce je dostačující, ale rozhodně by mohla být lepší. Objektivně bychom museli porovnat a zvážit všechny faktory, jako jsou komunikační kanály, zaměření na cílové skupiny, zapojení obyvatel města, vnímaní politických rozhodnutí vzhledem k městu, analýzu úrovně zájmu na akcích, festivalech a turisticky významných místech. Nezanedbatelná také je efektivita propagace vzhledem k finančním prostředkům. Co se týká suvenýrů, myslím si, že tady máme co napravovat, nabídka není přiměřená.

Eva Machová (STAN a Zelení)

O suvenýry a regionální produkty v jednotném vizuálním stylu je určitě zájem. Nabídka ve městech je z mého pohledu podobná, ale najdeme určitě i originální předměty. Suvenýry si pořizují spíše turisté, kteří si chtějí připomenout místní tradice, čas i zážitky. Nová olomoucká bankovka, pamětní zlatá mince ČNB, byla vydána v cyklu Městské památkové rezervace. Veřejnosti jsou postupně představena vybraná města s uceleně dochovaným souborem kulturních památek. Mince se proto může stát exkluzivní sběratelskou i také investiční záležitostí.

POLITICKÁ KORIDA: Jak vnímáte současné nastavení daně z nemovitosti v Olomouci?

V dalším díle Politické koridy předsedové politických klubů v olomouckém zastupitelstvu nebo jejich zástupci odpovídali na otázku: Jak vnímáte současné nastavení daně z nemovitosti v Olomouci? Mělo by se uvažovat o nějaké úpravě?

Pavel Grasse (ProOlomouc a Piráti)

Propagaci našeho města v celostátním měřítku nebo za hranicemi republiky neumím posoudit, protože jsem na ni dosud při svém způsobu života rozloženého do profesní práce, politické práce a rodinného života zaměřeného na rekreační turistiku, zahrádkaření a hudbu nenarazil. Abych získal představu, jak se město prezentuje jejím návštěvníkům, zašel jsem, jako to dělám při návštěvě každého města nebo turistické destinace, do informačního centra. Zvláště ze zahraničí jsem zvyklý na prostory překypující prospekty, mapami i různými upomínkovými předměty lákajícími jak na pamětihodnosti, tak na gastro, zážitky i lákavé ubytování.

Informační centrum města v prostorách radnice mi oproti mé popsané zkušenosti připadá celkem informačně strohé. Pár knih s olomouckou tématikou, mapky, hrnky, pohlednice, turistické známky, pár dalších předmětů. Příjemně překvapuje sloup Nejsvětější Trojice. Na stole v kanceláři mám model Eiffelovky. Prostoru infocentra dominují vitríny s upomínkovými předměty hokeje a fotbalu. Tričkům zase vévodí motiv tvarůžků. Nenacházím motivy městských firem- Flory, Technických služeb, Dopravního podniku či Zoo. Určitě by si zasloužila zastoupení i Moravské filharmonie a divadlo. Proč město více nepropaguje svoje organizace, na které přispívá nemalé peníze? Doma jsem si vyguglil pěkné tričko s žirafou i papouškem. Mají ho ale jen ve stánku se suvenýry v areálu Zoo.

Snad by mohlo být suvenýrů v infocentru více ze všech oblastí života města včetně propagace historie i okolní krajiny. Třeba sada hrníčků s barokními kašnami nebo skládací model historické tramvaje č. 16 by jistě nedal zapomenout na naše město nejednomu modeláři či milovníkovi historie. V zahraničí je běžné, že v infocentrech se propagují i privátní firmy a zařízení spojená s cestovním ruchem. To celé dává komplexnější obraz o městě samotném i jeho životě a specifických zajímavostech.

POLITICKÁ KORIDA: Co přineslo Olomouci členství v Evropské unii?

V dalším díle Politické koridy předsedové politických klubů v olomouckém zastupitelstvu nebo jejich zástupci odpovídali na otázku: Na začátku května před dvaceti lety Česká republika vstoupila do Evropské unie? Co členství v EU přineslo Olomouci?

Nedávno vydaná zlatá mince je výtvarně krásná, opravdu se dle mého názoru povedla a porota vybrala z návrhů dobře. Ale vzhledem k její ceně si myslím, že jako upomínku na návštěvu našeho města či jako dárek z cest si ji zase tolik turistů nepořídí. Navíc si myslím, že se ani v infocentru koupit nedá. Možná by to chtělo se při vylepšení našeho infocentra více inspirovat v blízkém i vzdáleném okolí.

Markéta Záleská (SPOLU)

Propagace města je slušná, Olomouc je vidět více i na sociálních sítích, to běží dobře už z dob, kdy jsme to v minulém volebním období takto nastavili, kdy jsme například oslovovali nové influencery a novináře, kteří k propagaci výrazně přispívají. Na tom by město mělo dál pracovat, sociální sítě se neustále vyvíjejí a zůstat trendy vyžaduje nové přístupy. Rozumím, že dost záleží na financích, které na to máte, na druhou stranu, někdy stačí dobrý nápad nebo propojit různé aktivity. I za málo peněz lze pořídit parádní muziku.

Jako každému, komu na Olomouci záleží, mně vadí přístup k opravě sloupu Nejsvětější Trojice, kdy turisté odjíždějí zklamaní z toho, že místo úchvatné památky UNESCO vidí lešení. Ze svých cest po Evropě vím, že i s opravovanou památkou se dá pracovat, aby bylo rozčarování návštěvníků co nejmenší. To pár informačních plakátů na předimenzované ohradě nespraví. Navíc je třeba o to více nabízet další lákadla, která Olomouc má. Co třeba vojenská historie? Letos máme tzv. Rakouskou sezónu, to se mohlo zrovna v této oblasti mnohem lépe využít, bohužel se zdá, že aktivita zahraničního oddělení města se do turistického ruchu moc nepromítla. Tady bohužel pravá ruka moc nevěděla, co dělá levá. Vždy je všechno třeba hodně dopředu promýšlet a provazovat, ať se to pak nešije horkou jehlou. A neodpustím si postesk nad zrušením květinových výzdob v centru města, které za mého působení v radě fungovalo a mělo skvělý ohlas, a samozřejmě zvýrazňovalo obraz Olomouce jako „města květin.“ I to přispívalo ke kladné propagaci města, posilovalo to jeho image, leč se na to bohužel zcela rezignovalo a to je krok zpět.

Neodpověděli Otakar Štěpán Bačák (spOLečně) a Miloslav Tichý (ANO).

POLITICKÁ KORIDA: Měl by kraj pomáhat ohroženým skupinám v boji s vysokými cenami energií?

V dalším díle Politické koridy zástupci politických strana a hnutí v olomouckém krajském zastupitelstvu odpovídali na otázku: Měl by kraj pomáhat ohroženým skupinám v boji s vysokými cenami energií? Pokud ano, jakou cestou? Jeho možnosti jsou...

Ohodnoť článek

Foto Stanislav Heloňa

Štítky politická korida, Olomouc, turistická sezona, mince, Sloup Nejsvětější Trojice, styl, trend, Starostové a nezávislí, Česká národní banka

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

POLITICKÁ KORIDA: Jak hodnotíte propagaci města před prázdninami a hlavní turistickou sezonou  |  Politika  |  Zprávy  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.