Už od letošní zimní sezony by měli lyžaři a snowboardisté vyrazit na prodlouženou sjezdovku v Hlubočkách u Olomouce. Po takřka deseti letech navážení zeminy a dalšího materiálu je kopec delší o sto metrů, terénní úpravy s využitím mnoha tisíců tun navážek ale budou pokračovat. V plánu jsou výrazné investice do lanovky a dalších zařízení pro modernizaci skiareálu.
Kopec nad Hlubočkami nedaleko Olomouce je oblíbeným lyžařským areálem v dosahu krajského města. Letošní zprovoznění vleku na uměle prodloužený svah bude důležitým milníkem projektu probíhajícího od roku 2012. „S největší pravděpodobností by se tam mělo v letošní sezoně lyžovat. Vlek je postavený, musí se zkolaudovat a vyřídit další administrativu. Pak už to můžeme pustit,“ říká zástupce Ski areálu Hlubočky Michal Stojmenov.
Úterý, 11. října 2022, 10:37
Po čtyřech měsících prací se blíží k dokončení nutná oprava silniční spojnice na Praděd, nejvyšší horu Moravy a Slezska. Trasa k jednomu z nejvyhledávanějších turistických cílů v regionu procházela rekonstrukcí, která vylepšila stav povrchu cesty a...
V dalších letech bude navážení zeminy, kamení či betonového a cihelného recyklátu nad Hlubočky pokračovat. Záměr prošel podle Stojmenova rozsáhlým posouzením vlivu na životní prostředí. „Máme kompletní povolení EIA a krajský úřad nyní pouze schvaloval provozní řád zařízení pro ukládání odpadu. Upravil se zákon, při minulém zavážení materiálu provozní řád nebyl potřeba. Jinak se nic nemění,“ uvedl provozovatel lyžařského střediska a dodal: „Kvalitu materiálu jsme si hlídali i předtím. Rozbory si musí zajistit firmy, které tam chtějí zeminu nebo kamení uložit a já budu kontrolovat dokumentaci, kterou musejí předkládat. Aby bylo všechno v pořádku. Nepřevezmu nic, co by mohlo narušit životní prostředí. Každému říkám, že bordel tam rozhodně nevozím, je to v podstatě moje zahrada, kterou jako areál postupně dvacet let někam posouváme.“
Oblast tak slouží jako zařízení pro ukládání odpadů, podle dokumentace zveřejněné olomouckým krajským úřadem sem bude možné uložit v dalších pěti letech až 550 tisíc tun materiálu. „Návoz materiálu pro dokončení terénních úprav bude činit standardně 25 automobilů za den, maximálně však 40 automobilů za den. Je doporučeno dohodou mezi provozovatelem areálu a obcí optimalizovat návoz materiálu v závislosti na počasí a prašnosti,“ stojí v rozhodnutí krajského úřadu.
Úterý, 4. října 2022, 17:03
Rozmanitou práci horského záchranáře už takřka deset let detailně poznává Roman Fišnar z Loučné nad Desnou. S kolegy z Jeseníků nyní využil skvělou fyzickou a odbornou připravenost na prestižních mezinárodních závodech. Z italských Dolomit přivezla...
Podle spolumajitele areálu se tyto požadavky budou při navážkách přirozeně zohledňovat. „Za tím účelem jsme spravili příjezdové komunikace, také to vyšlo na statisíce. Záleží, jaká bude zima a počasí, podle toho tam budou auta s materiálem jezdit. Aby se to během jedné zimy zase nezničilo. Vše je vykomunikováno s obcí, aby byl klid a aby to lidi neobtěžovalo,“ podotkl Stojmenov.
Svah se z délky čtyři sta metrů prodloužil na zhruba půl kilometru, plánované navážky ještě kopec domodelují. „Jakmile se upraví náhorní plošina podle projektu, tak by se měl prodloužit těžký vlek. Souběžně se bude tvarovat jižní strana, která je vidět na příjezdu do Hluboček z Olomouce. Zadní strana je v zákrytu, ta se bude dělat jako poslední,“ objasnil provozovatel.
Terénní úpravy pak umožní rozsáhlou investici do lanové dráhy, která nahradí talířový vlek. „Bude to velká investice. Musí se prodloužit i zasněžování a osvětlení. Uvidíme, kolik pak bude stát lanovka, co se podaří sehnat. Nové zařízení stojí okolo 80 milionů, to si nebudeme moct dovolit,“ doplnil Michal Stojmenov.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.