Žáci středních a základních škol mohou zlepšit své znalosti matematiky pomocí aplikace Mattecoach. V české verzi tato švédská aplikace funguje od loňského října. Role koučů zastávají vysokoškolští studenti učitelství matematiky z Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého. Aplikace už během svého působení pomohla více než 70 tisícům žáků.
Aplikace Mattecoach vznikla v roce 2009 ve Švédsku a stojí za ní univerzita v Linköpingu, Královský technologický institut ve Stockholmu a Technologická univerzita Chalmers v Göteborgu. V roce 2023 byla ve Skotsku zprovozněna i její anglická verze a aplikace se tak zpřístupnila žákům po celém světě. Loni na podzim se přidala také české verze. „Stejně jako ve Švédsku i v Česku mohou žáci doučovací aplikaci využívat zdarma. Tento přístup reflektuje základní filozofii projektu, což je zajištění rovného přístupu ke vzdělání bez ohledu na socioekonomické podmínky studentů,“ vysvětlila Eliška Beránková z katedry algebry a geometrie Přírodovědecké fakulty UP. Bezplatná doučovací platforma je dostupná na webových stránkách a čeští žáci ji mohou využívat od pondělí do čtvrtka mezi 17. a 20. hodinou.
Online doučování probíhá pomocí chatu a interaktivní tabule. Takto anonymní prostředí vytváří podle tvůrců bezpečný prostor pro žáky. V chatu mohou lektoři komunikovat s více žáky najednou a každý z nich tak může pracovat vlastním tempem. „Aplikace se vyznačuje vysokou flexibilitou a uživatelskou přívětivostí. Žáci mohou anonymně a jednoduše vstoupit do systému. Stačí zadat svou přezdívku, ročník, lokalitu a téma, které potřebují konzultovat. Následně jsou propojeni s koučem, která jim pomáhá porozumět zadanému problému,“ řekl další člen katedry algebry a geometrie Vladimír Vaněk.
Sobota, 1. února 2025, 09:48
Na Univerzitě Palackého v Olomouci odstartoval nový projekt s názvem INTERVIR. V něm se vědci spojí se soukromými firmami a během čtyř let vyvinou a otestují nové materiály, které pomohou při prevenci a diagnostice virových a bakteriálních nemocí....
Žáci aplikaci nejčastěji využívají k opakování před testem z matematiky nebo k doplnění látky při absenci ve škole. „Aplikaci mohou využívat bez ohledu na to, zda mají pocit, že jsou pozadu a potřebují pomoci, nebo zda míří na nejvyšší známky či je zajímá nějaká kapitola, kterou ve škole ještě neprobírali,“ dodala Beránková. Program tak může pomoci i matematicky nadaným žákům, kteří se díky němu mohou dozvědět o dalších zajímavých tématech.
Doučování prostřednictvím aplikace Mattecoach zajišťují studenti učitelství matematiky z olomoucké přírodovědecké fakulty, kteří kombinují své odborné znalosti s didaktickými dovednostmi. „Matematika je neodmyslitelnou součástí základního a středního vzdělávání, přičemž často představuje výzvu nejen pro žáky, ale i pro učitele. Právě proto je zásadní hledat efektivní způsoby, jak tuto výzvu překonat a podpořit žáky v jejich rozvoji. Koučové navíc dbají na to, aby žák aktivně přemýšlel a postupně si osvojil postup řešení. Nesnaží se vyřešit úlohu za žáka, ale kladou důraz na to, aby zjistili, čemu žák již rozumí a kde nastal problém. Poté ho vedou k tomu, aby si na správný postup přišel sám. Tento přístup pomáhá žákům lépe pochopit matematické koncepty a rozvíjet jejich schopnost samostatně řešit problémy,“ uzavřela Eliška Beránková.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.