Děti jsou nejzranitelnějšími účastníky silničního provozu, proto je pořízení sedačky do auta velmi zodpovědný úkol. Dobrým rádcem pro výběr kvalitní autosedačky je časopis dTest, který přinesl výsledky nezávislého testu 12 dětských zádržných systémů různých hmotnostních i velikostních skupin. Dvě sedačky propadly kvůli obsahu škodlivých látek.
Základem testování je zkouška bezpečnosti při simulované autonehodě. V laboratorních podmínkách experti měří riziko poranění dítěte při čelním nárazu v rychlosti 74 km/h a při bočním nárazu v rychlosti 27 km/h. Ochrana proti zranění se testuje s různě velkými figurínami ve všech variantách, v jakých je možné sedačku nainstalovat. „Při nárazových zkouškách se ukázalo, že většina nově testovaných autosedaček je bezpečná. Problém byl v chemickém složení potahů. U dvou autosedaček jsme našli škodlivé látky,“ komentuje výsledek testu Hana Hoffmannová, šéfredaktorka spotřebitelského časopisu dTest.
Části sedaček, které mohou přijít do styku s dítětem, jsou pravidelně testovány na přítomnost toxických chemických látek. Laboratoř sleduje polycyklické aromatické uhlovodíky (PAH), ftaláty, zpomalovače hoření, fenoly, organocínové sloučeniny, těžké kovy a formaldehyd. „Nejvyšší zamoření PAH jsme tentokrát detekovali u modelu Jané Koos i-Size, zpomalovače hoření obsahoval model Graco Turn2Reach. V sedačce Osann I-Max SP Isofix Ferrari jsme našli rozpouštědlo tributoxyethylfosfát,“ říká Hana Hoffmannová a dodává: „Špatné hodnocení obsahu nežádoucích látek nemusí nutně znamenat, že by daná sedačka představovala pro dítě bezprostřední zdravotní riziko.“
Podle dTestu je jakýkoliv obsah potenciálně nebo prokazatelně škodlivých látek nežádoucí zejména u výrobků pro děti. Účinky různých nežádoucích látek, kterým je organizmus denně vystavován, se nasčítají a mohou vést ke zdravotním komplikacím.