Změny v placení parkování v Olomouci postoupily do další fáze, probíhá příprava rozdělení centra města na dvě oblasti. V nich se bude za několik měsíců platit čtyřicet nebo sto korun za hodinu odstavení auta, pro rezidenty zůstává zatím parkování beze změny. Město chce tento rok testovat nový software a kamerové auto, což umožní rozšíření zpoplatněných zón i do širšího centra a později na sídliště.
Vyřešit problematickou situaci ulic přeplněných v určitých časech odstavenými vozidly by měla nová parkovací politika města Olomouce. Její zavádění už dostává konkrétnější obrysy. „Shoda byla taková, že se pokračuje v přípravě parkovací politiky. První fáze je zdražení v zóně, kde se platí už teď, tedy v centru města,“ řekl ke krokům vedení krajské metropole náměstek olomouckého primátora Matouš Pelikán (KDU-ČSL).
Odbory olomouckého magistrátu a městská policie tak připravují změny parkování ve stávající zpoplatněné zóně v centru města. Ta se rozdělí na dvě pásma A a B, ve kterých vyjde hodina stání místo současných 30 Kč na 40 nebo 100 Kč. Podle návrhu by se za parkování mělo platit už od osmi hodin ráno, místo dosavadních devíti hodin. „Nyní je tedy potřeba připravit nové nařízení, upravit dopravní značení a udělat k tomu informační kampaň. Předpokládáme, že by to mělo být spuštěno od 1. dubna,“ informoval Martin Luňáček z odboru strategie a řízení Magistrátu města Olomouce.
Pátek, 7. ledna 2022, 15:07
Na pět měsíců se od pondělí 10. ledna uzavře pro veškerý provoz mimo vozidel stavby křižovatka ulic Schweitzerova, Zikova a Jeremiášova. Řidiči musejí počítat s objízdnými trasami, podobně jako cestující městské hromadné dopravy. Výstavba tramvajové...
Dalším krokem je zajištění softwarového řešení, se kterým budou příslušné organizace evidovat zaplacení poplatků za parkování či případné přestupky, vše by mělo být automatizované a propojené také se spisovou službou. „Nový software, který umožní zájemcům zažádat dálkově o parkovací kartu bez nutnosti jít na úřad, by měl být spuštěný od 1. července. V té souvislosti by měl proběhnout také nákup monitorovacího vozidla,“ podotkl Luňáček.
První krok změn se týká zhruba 2 200 parkovacích míst v centru Olomouce. V testovacím režimu zde bude vozidla kontrolovat běžným způsobem městská policie, později se přidá také kamerové auto, které musí fungovat v automatizovaném režimu. Až poté bude možné zavést placené parkování také v širším centru, v zóně označené písmenem C. Ta zahrnuje okolo 6600 parkovacích míst. Poslední fází by mělo být zpoplatnění parkování na sídlišti, které by se mělo týkat dalších deseti tisíc stání. Trasu mezi bytovými domy bude jezdit kamerový automobil v noci, navržená doba regulace parkování je zde od 17 do 6 hodin. Efektivní fyzická kontrola takového počtu vozidel by byla pro strážníky městské policie bez automatizovaného systému nereálná.
„Musí se doladit softwarové řešení, aby spolu všechno komunikovalo. Na to bude právě zaměřeno testování od července asi do konce roku. Potom by se podle rozhodnutí vedení města mohly zavádět další zpoplatněné zóny. Ale všechno to záleží na kompletní funkčnosti softwaru, který má vazbu zejména na kontrolu, aby monitorovací auto mohlo automaticky kontrolovat parkování v rozsáhlejších zónách,“ konstatuje Martin Luňáček z Útvaru hlavního architekta magistrátu.
Čtvrtek, 16. prosince 2021, 13:55
Zanesením do příslušných systémů a splněním dalších náležitostí vstoupil začátkem prosince v platnost zákaz nočního parkování dodávek na jednom z olomouckých sídlišť. Porušení nového pravidla v části Neředína řeší strážníci každou noc hned...
Změny parkovací politiky mají přinést uživatelsky pohodlnější řešení při nákupu parkovacích lístků – ty by se měly z větší části přestěhovat do digitálního prostředí. „Forma placení by měla přejít do moderní podoby s využitím aplikace, smsky nebo jiných způsobů. Parkovací automaty už by se měly omezovat,“ tvrdí náměstek Pelikán.
Samotný projekt má podle něj řešit nárazníkové pásmo, kde lidé dojíždějící do práce do Olomouce parkují na místech, kde pak nemohou zaparkovat rezidenti.
„Systém zároveň zvýší výběr peněz za parkování, z těchto prostředků by pak měl vzniknout do budoucna fond mobility. Z toho by se pak měly hradit opatření v dopravě, výstavba parkovacích stání nebo bezpečnostních prvků na komunikacích,“ tvrdí Matouš Pelikán.
Úterý, 14. prosince 2021, 12:57
Delší parkování v areálu Fakultní nemocnice se od Nového roku prodraží. Místo současných deseti korun vyjde hodina stání v prostorách nemocnice na dvojnásobek. Za krátkodobý vjezd se bude platit i nadále jen pětikoruna, přibude navíc možnost využít...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.