Čtyři měsíce zbývají do plánovaného termínu dokončení stavebních prací na Masarykově třídě v Olomouci. Důležitá spojnice centra města a hlavního vlakového nádraží se poté zařadí do zóny 30, dojde k omezení maximální rychlosti projíždějících automobilů. Členové komise městské části Nové Hodolany o zklidnění dopravy usilovali tři roky.
Automobilový i tramvajový provoz na Masarykově třídě se zastavil před dvěma lety, v dubnu 2020 začala demolice mostu přes řeku Moravu. Budování nové dopravní stavby míří do závěrečné fáze, hotovo má být na konci června. Současně bude od března probíhat v okolí mostu rekonstrukce tramvajové trati i dalších komunikací, stanice u Bystřičky bude mít nově podobu zastávky vídeňského typu.
V oblasti ohraničené ulicemi Pasteurova, Jeremenkova a třídami Kosmonautů a 17. listopadu bude po dokončení stavebních úprav nově povolena maximální rychlost 30 km/h. „Díky těmto úpravám bude doprava nejen na Masarykově třídě výrazně klidnější. Věřím tomu, že vídeňská zastávka i zóna 30, součástí které je přednost zprava a piktogramy pro cyklisty, pomohou nejen zklidnění dopravy, ale i přehlednosti a hlavně bezpečnosti,“ říká primátor Miroslav Žbánek (ANO).
Pondělí, 24. ledna 2022, 16:02
Přebudování části Masarykovy třídy v Olomouci pokročilo do závěrečné fáze, finišuje také stavba mostu zvaného Rejnok. Ozdobou zvlněného reliéfu se má v následujících měsících stát slavnostní osvětlení. Komplikací jsou však klempířské prvky, které by...
Podle Aleše Prstka z hnutí ProOlomouc usilovala KMČ Nové Hodolany o tuto změnu od září 2018, nejprve se dostávalo ze strany magistrátu zamítavé stanovisko. Po dokončení stavby se přece jen tato změna uskuteční. Prstek však upozorňuje také na potřebu koncepčního řešení celé ulice. „Masaryčka už dávno získala mnoho dalších funkcí než jen rychlá spojka města s nádražím. To, že k tomu dojde, věděli už původní projektanti v roce 1888, a proto je ulice tak velkoryse široká. Bohužel všechna dosavadní vedení radnice od roku 89 dělají z Masaryčky pouze autodrom a úložiště trubek a kabelů,“ uvedl pro web opozičního hnutí ProOlomouc Aleš Prstek.
Jako místní patriot by uvítal komplexní řešení Masarykovy třídy. „Jsem přesvědčen, že do třicetimetrového profilu ulice se vejde chodník, zelený pruh, na kterém půjde zasadit stromy, zálivy pro parkování aut, cyklo pruh i pruh pro auta a tramvaje. Chybějící oficiální studie a koncept ulice způsobují, že nyní realizujeme náhodné úpravy v padesáti až stometrových úsecích, které postrádají koncepčnost a vzájemnou provázanost,“ míní Prstek. Odborníci na architekturu a dopravu z řad opozice již dříve kritizovali například chybějící prostor pro cyklisty na novém mostu přezdívaném rejnok.
Rezervy v aktuální podobě významného úseku připustil i olomoucký primátor. „V současné chvíli je to maximum, co zde můžeme udělat. Jsme si vědomi toho, že by si Masarykova třída zasloužila komplexnější přístup, bohužel ale taky víme, že celková proměna ulice, která by se mi zamlouvala mnohem více, by byla mnohonásobně dražší, což si teď nemůžeme dovolit. Aktuální úpravy jsme projednali s odbornou veřejností, s architekty i s opozicí. Opravdu věřím, že v tento moment pomáháme Masarykově třídě nejlépe, jak je v našich možnostech,“ objasnil Miroslav Žbánek. Aktuální úpravy 113 metrů dlouhého úseku tramvajové trati, vozovky i chodníků vyjde město a dopravní podnik na 23 milionů korun.
Úterý, 22. února 2022, 16:03
Ředitelství silnic a dálnic začalo kontaktovat vlastníky pozemků pod plánovaným prodloužením dálnice D35 z Mohelnice do Starého Města, které by mělo nahradit stávající neúnosně zatíženou silnici na Hradec Králové okolo Studené Loučky. Nový...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.