Poslední úpravy probíhají na přebudované frekventované křižovatce ulic Schweitzerova, Zikova a Jeremiášova v Olomouci. Téměř půl roku uzavřená spojnice z centra města do Slavonína a na Nové Sady se má otevřít na konci května. Stavební firma připravila do provizorního režimu na zrekonstruované křižovatce nové cyklostezky, město je ale zatím odmítlo v této podobě převzít do užívání.
Křižovatka u supermarketu Billa se kvůli výstavbě tramvajové trati uzavřela 10. ledna. S mírným čtrnáctidenním zpožděním se na konci května znovu částečně zprůjezdní ve zcela nové variantě. Křižovatka má nyní semafory a také více pruhů pro cyklisty. Jejich podoba se po namalování značek na asfalt rozvířila debatu nejen na sociálních sítích.
Sobota, 29. ledna 2022, 15:52
Výstavba tramvajové trati na Nových Sadech se přiblížila finální fázi, hotovo by mělo být na podzimu tohoto roku. Pomalu se začíná vyjasňovat situace i pro další etapu, která má za cíl prodloužit trať o dalšího půl kilometru až ke Slavonínu....
Nad asfaltovou vrstvu na několika místech vystupují prstence kanálů s poklopy. Podle mluvčí olomouckého magistrátu Jany Doleželové zhotovitel stavby zvolil tuto možnost, aby mohly být chodníky a stezky zpřístupněny veřejnosti již nyní. „Finální pojízdná vrstva zatím chybí proto, že její položení vyžaduje teplotní stálost a relativně neměnné klimatické podmínky, což dosavadní počasí zatím neposkytlo. Stavební firma počítá s dokončením cyklostezek během letních prázdnin,“ objasnila diskutujícím na sociálních sítích Doleželová a doplnila: „Všechny nerovnosti i v tomto nedokončeném stavu jsou do 2 cm, takže i teď splňují požadavky bezbariérové úpravy.“
Cyklisté ale zatím po těchto úsecích jezdit nebudou. Na stavbě nyní probíhají kontrolní prohlídky, které v této formě cyklostezku neschválily. „Kolaudační orgán odmítl tuto část stavby převzít. Stavební firma sice na dočasném povrchu cyklostezky vytvořila vodorovné dopravní značení, zástupci města ale tuto část stavby zatím i tak odmítli převzít," informoval mluvčí radnice Michal Folta na webu města.
Cyklostezky tak budou ohraničeny zábranami a do užívání je město převezme až po doplnění speciální červené asfaltové vrstvy. I podle opozičního zastupitele a architekta Tomáše Pejpka (ProOlomouc) mohou i mírně vyčnívající kryty kanálů představovat riziko. „Tuto záležitost jsem konzultoval také s dopravním inženýrem. Úprava, kde jsou šikmé a podélné nerovnosti této výšky, je pro cyklistu nebezpečná,“ míní Pejpek.
Kvůli přestavbě frekventovaným místem nemohlo projet hned sedm linek městské hromadné dopravy. Jízdní řády a trasy projdou opět úpravou, část sídliště je ale i nadále neprůjezdná. V rameni křižovatky směřujícím do ulice Zikova stavební ruch pokračuje. Rozsáhlá investice do nového úseku tramvajové trati za zhruba půlmiliardy korun má být hotová letos v říjnu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.