S pesimistickou a optimistickou variantou termínu dalšího klíčového rozhodnutí pro stavbu posledního úseku D1 u Přerova pracuje vedení Ředitelství silnic a dálnic. Jasno o platnosti stavebního povolení by mohlo být podle ředitele ŘSD Radka Mátla v září a v horším případě v listopadu. Státní organizace stále doufá v zahájení stavby ještě v letošním roce, Mátl ale zároveň už nyní počítá s dalšími soudním spory s ekologickými spolky.
V polovině července potvrdil ostravský krajský soud platnost územního rozhodnutí pro stavbu úseku D1 Přerov – Říkovice. Verdikt soudu je dalším dílem pro uskutečnění dlouho vyhlížené dopravní stavby. „Můžeme pokračovat v přípravě dál a to také děláme. V současné době se řeší rozklad proti stavebnímu povolení na ministerstvu dopravy,“ shrnul v podcastu Ředitelství silnic a dálnic generální ředitel Radek Mátl.
Pátek, 8. července 2022, 20:34
Na sníženou rychlost si nyní musí dát pozor řidiči na dálnici D35 u Skrbeně na Olomoucku. Stavbaři zde ve směru z Mohelnice na Olomouc modernizují odpočívadlo, které dostane moderní zázemím včetně toalet, sprch a prodejních automatů. Stavba za 45,5...
Ministerstvo dopravy se rozkladem stavebního povolení, které napadlo loni sedm subjektů, zabývá od loňského podzimu. Na výsledek posuzování se čeká už takřka rok. „Před nedávnem byly zveřejněny podklady pro finální rozhodnutí. Teď běží lhůta zveřejnění a poté se všichni účastníci budou moct vyjádřit k těmto materiálům. Uvidíme, jestli bude moct rozhodovat rozkladová komise již nyní nebo si bude vyžadovat ještě nějaké další podklady nebo stanoviska,“ přiblížil Radek Mátl. Podle něj by v případě dalších připomínek a komplikací mohlo být rozhodnuto zhruba v listopadu. Pokud by se proces nezdržel, mohl by verdikt přijít už v září.
Zda skutečně dojde k potvrzení stavebního povolení, nechce nyní šéf ŘSD předjímat. „Je to na rozhodnutí správního orgánu, zda bude stavební povolení potvrzeno. To zatím nevíme, ale věříme, že se tak stane. Pak jsme připraveni prakticky obratem zahájit stavební práce,“ řekl v podcastu Mátl a připomněl, že stát již vysoutěžil firmy, které desetikilometrový úsek mají vybudovat. Smlouvy se ale budou podepisovat až po potvrzení stavebního povolení a pak se již může předat staveniště. To i navzdory faktu, že Ředitelství silnic a dálnice ještě nemá k dispozici všechny pozemky. Z 950 potřebných jich podle Mátla má zajištěno přes devět set.
Úterý, 12. července 2022, 18:42
Zhruba o sto padesát milionů narostla oproti loňsku odhadované náklady na vybudování takřka osmi kilometrů nové dálnice mezi Olomoucí a obcí Kokory. První etapa spojnice krajského města s Přerovem má vyjít odhadem na 2,41 miliardy korun. Ředitelství...
„Liniový zákon umožňuje získat stavební povolení i bez dokončené majetkoprávní přípravy. Může to samozřejmě být určitá komplikace, nemůžeme vstoupit na pozemky, které nemáme k dispozici. U D1 se to týká několika sporných pozemků a ty intenzivně řešíme. Riziko je poměrně malé, takže bychom stavbu mohli zahájit. Je to cesta k urychlení stavby, takové kroky děláme na většině staveb,“ ubezpečil Mátl.
Ředitelství silnic a dálnic očekává v souvislosti s D1 i další soudní tahanice, příprava už se táhne roky. „Na D1 je napadán každý krok, který uděláme. Bohužel i kdyby komise potvrdila právní moc stavebního povolení, tak i zde nás čekají soudy. Je to prakticky jednoznačné. Budeme si muset projít ještě soudním martyriem, rozhodnutí jsou občas nevyzpytatelné. Může se stát cokoliv, i v průběhu samotné realizace. Dokud nebude hotovo a neuvidím tam jezdit auta, tak se budu pořád bát, že to nedokončíme,“ pragmaticky dodal Radek Mátl po zkušenostech s řadou dalších situací na jiných dopravních stavbách v České republice.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.