Od poloviny srpna mohou na čtyřiceti schválených místech v Olomouci měřit rychlost vozidel strážníci Městské policie Olomouc s využitím ručního radaru. Dohled se soustřeďuje zejména na oblasti s maximální povolenou rychlostí třiceti kilometrů v hodině. Městská policie eviduje za první tři měsíce využívání měřiče přes sto padesát přestupků.
Primárně v oblastech v okolí škol, školek či například domovů pro seniory by mělo zafungovat zklidňování rušné dopravy měřením rychlosti vozidel. S laserovým rychloměrem LTI 20/20 TruCam II stávají strážníci u silnic na základě dlouhodobých poznatků ze strany občanů či komisí městských částí. „Není to o tom, že bychom chtěli plnit městskou kasu. Snažíme se o to, aby se dynamická doprava v dotčených lokalitách zklidnila. Pokud měření bude, tak ráno posíláme médiím informaci. Jde o to, aby si motoristé dávali pozor a bezpečnost dopravy se zvýšila. To byl i důvod pořízení radaru. V současné době je měření rychlosti o něco méně, protože máme na starosti vánoční trhy a další služební činnosti,“ říká mluvčí Městské policie Olomouc Petr Čunderle.
Pondělí, 5. prosince 2022, 14:59
Na dění v oblasti dvou zrekonstruovaných křižovatek na Nových Sadech a Povelu nově dohlížejí kamery Městské policie Olomouc. Strážnici v Olomouci mají k dispozici desítky stálých kamerových bodů, které pokrývají ulice nejen v centru města. Součástí...
Za první tři měsíce využívání radaru zaznamenali strážníci více než sto padesát přestupků. Nejvyšší překročení bylo na třicítce o dvacet šest kilometrů v hodině. „Drtivá většina byla v místech, kde je nejvyšší rychlost omezená na třicet kilometrů v hodině. Měřili jsme i tam, kde je padesátka nebo pěší zóna, ale tam bylo přestupků méně. Nejvíce přestupků bylo na ulici Horní Hejčínská, kde jich evidujeme třicet osm,“ upozornil na místo, kde dochází k častému překročení rychlosti mluvčí Čunderle.
Pro měření rychlosti s přenosným radarem jsou proškolení strážníci jak z oddělení dopravy, tak i z hlídkové služby. Měřit mohou na čtyřicítce míst schválených dopravním inspektorátem Policie ČR. O přestupku se ale řidiči dozví až s odstupem času. „Měříme v takzvaném automatickém režimu. Někdy dochází k měření i v místech, kde se auta nedají bezpečně zastavovat. Radar tedy nastavíme, aby snímal vozidla, po příjezdu na služebnu strážníci data zpracují a předávají správnímu orgánu. Ten pak rozhoduje o výši sankce a řidiči pak přijde dopis s pokutou nebo výzvou, aby se dostavil,“ vysvětlil Petr Čunderle.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.