Dálniční tah D46 z Olomouce na Brno čeká v příštím roce další rozsáhlá investice. ŘSD plánuje u Vyškova přestavbu mimoúrovňové křižovatky a další úpravy za více než půl miliardy korun. Současně bude v této lokalitě probíhat hned několik stavebních akcí.
D46 Vyškov-Olomouc slouží jako částečná náhrada za poslední chybějící úsek páteřní dálnice D1 u Přerova. Díky tomu dostala takzvaná Hanácká dálnice při výstavbě výjimky z norem. Do bezpečnějšího standardu se posouvá postupnými modernizacemi. Jednu z významných revitalizací frekventovaného tahu připravuje Ředitelství silnic a dálnic na rok 2023.
„Zahájili jsme výběr zhotovitele nových pruhů, protihlukových stěn, telematických systémů, povrchů i nouzových zálivů,“ uvedl mluvčí ŘSD Miroslav Mazal k aktuální investici nazvané D46 soubor staveb v km 0,000 – hranice kraje. Základní lhůta pro podání nabídek poběží do začátku února příštího roku.
Úterý, 6. prosince 2022, 14:59
Úleva pro Přerov i mnoho dalších měst i obcí je konečně na dohled. Po desítkách let sporů a tahanic získal poslední chybějící úsek dálnice D1 platné stavební povolení. Přerovské politiky i obyvatele těší blížící se začátek stavby, odpůrci nejen z...
„Aby nedocházelo k opakovanému omezení dopravy v jednom místě, bylo rozhodnuto o společné realizaci s dalšími stavbami. Záměrem souboru staveb je provést modernizaci celého úseku D46 od nultého kilometru po kilometr 9,23,“ konstatuje ŘSD v informačním materiálu plánované investice. Práce se tak rozběhnou od Vyškova až na pomezí Olomouckého a Jihomoravského kraje mezi obcemi Drysice a Brodek u Prostějova.
U Vyškova se bude zřejmě nejrozsáhlejší stavba souboru týkat dvou připojovacích pruhů. Ve směru na Olomouc připojovací pruh chybí a podle zástupců ŘSD se jedná o místo, kde dochází k problematickým situacím mezi účastníky silničního provozu. Kvůli zvýšení bezpečnosti se nyní tento prvek dobuduje, což si mimo jiné vyžádá i stavbu třicetimetrového mostu přes řeku Hanou. Proměnou projde i napojení na dálnici v opačném směru. S uvedením stavby do provozu počítá Ředitelství silnic a dálnic v roce 2024.
Na D46 se stavbaři vrátí i v Prostějově, kde se na jaře pustí do druhé poloviny přestavby estakády. Dálnicí v nejfrekventovanějších obdobích projede i více než třicet tisíc aut denně.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.