Až půlmiliardy korun oproti předpokládané ceně by mohlo v tendru ušetřit Ředitelství silnic a dálnic při výstavbě dálničního úseku mezi Olomoucí a obcí Kokory na Přerovsku. Přibližně osm kilometrů nové dálnice chce ŘSD začít stavět letos, do veřejné soutěže se přihlásilo sedm stavebních firem. Nejnižší nabídka činí 1,95 miliardy.
Nová část dálnice navazující na čtyřproudou silnici z olomoucké části Holice by měla začít vznikat už v letošním roce. Trasa přinese výrazné zrychlení cesty z Olomouce na Přerov a také odvede tranzitní dopravu z obce Krčmaň. Hotovo má být v roce 2026.
Od poloviny loňského roku probíhá výběrové řízení, Ředitelství silnic a dálnic nakonec obdrželo sedm nabídek od zhotovitelských firem. „Ty se pohybují v rozmezí od 1,947 do 2,597 miliardy korun. Hodnotící komise nyní prověřuje reference a cenové nabídky jednotlivých účastníků výběrového řízení,“ uvedli zástupci ŘSD v informačním letáku stavby, který současně uvádí předpokládanou cenu stavby na úrovni 2,41 miliardy. V případě splnění kritérií by tak zřejmě mohla státní organizace vysoutěžit zakázku výrazně levněji oproti aktuálním předpokladům.
Pondělí, 9. ledna 2023, 13:24
Ekologický spolek Děti Země připravuje další ze série žalob proti vybudování úseku dálnice D1 okolo Přerova. Stavba poslední chybějící pasáže po více než dvaceti letech příprav a sporů oficiálně začala v závěru loňského roku. Aktivisté ale snahy o...
Stavba Olomouc – Kokory je součástí tahu Olomouc – Přerov – Hulín – Otrokovice – Břeclav. „Navržená trasa dálnice D55 bude plnit funkci spojnice dvou velkých center střední Moravy – Olomouce a Přerova – a dvou významných komunikací – dálnice D1 a dálnice D55,“ avizuje ŘSD.
Také tato stavba byla předmětem soudních sporů, proti dálnici se postavil zemědělský podnik AGRA Velký Týnec. Firma se obávala nepřiznivého vlivu frekventované silnice na dobytek, který v přilehlé oblasti chová. Námitky proti stavebnímu povolení ale zamítl Nejvyšší správní soud a věc vrátil ke krajskému soudu v Ostravě. Ani tato instituce žádosti zemědělců loni v polovině prosince nevyhověla, a stavební povolení je tak podle ŘSD pravomocné.
„Termín zahájení stavby závisí na době, kdy se nám podaří vyhodnotit výběrové řízení a uzavřít smlouvu se zhotovitelem. Předpokládáme, že realizace stavby bude zahájena na přelomu prvního a druhého čtvrtletí roku 2023,“ uvedl na sociálních sítích šéf ŘSD Radek Mátl s tím, že aktuálně probíhá také dokončování majetkoprávní přípravy.
V loňském roce probíhal v oblasti výstavby záchranný archeologický průzkum a přípravné zemní práce. Samotný úsek dálnice D55 Olomouc – Kokory měří 7623 metrů a zahrnuje výstavbu sedmi mostů a ekoduktu pro pohyb zvěře u Krčmaně. Mezi Grygovem a Velkým Týncem vyroste mimoúrovňová křižovatka s dálničními nájezdy a sjezdy. Provizorní sjezd z dálnice je plánovaný před obcí Kokory. Zde by v budoucnu měl navazovat úsek D55 Kokory – Přerov.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.