Město Olomouc představilo nové tabule na hlavních příjezdových trasách do města a na výpadovkách. Spolu s Univerzitou Palackého totiž Olomouc slaví kulatá jubilea. Billboardy se ale setkávají s kritikou, že budou odvádět pozornost od řízení.
Olomouc slaví dvě kulatá jubilea. Před 400 lety byla svatá Pavlína prohlášená za patronku města a Univerzita Palackého slaví 450 let od založení v roce 1573, což jí činí druhou nejstarší v zemi. Na obě výročí upozorňují poutače na hlavních příjezdových trasách do města, na nichž je vyobrazená právě patronka svatá Pavlína a František Palacký v komiksovém provedení.
Obě postavy ztvárnil grafik, který vystupuje pod pseudonymem Ticho762. Palackého vykreslil v mladém, studentském věku a připomíná Supermana. „Nechtěli jsme důstojného Františka Palackého současné studentské generaci představovat jako zaprášenou, zkostnatělou historickou postavu,“ vysvětlil mluvčí Univerzity Palackého Egon Havrlant s tím, že účelem je, aby Palacký byl inspirativní.
Svatá Pavlína je zase vyobrazená s jejím atributem – palmovou ratolestí. „Její uctívání v procesí pomohlo zahnat v Olomouci mor, proto se stala patronkou města,“ připomněla mluvčí olomoucké radnice Radka Štědrá.
Středa, 19. dubna 2023, 10:13
Po nárazu do neobydleného domu dnes brzy ráno zemřel v Hranicích na Přerovsku čtyřiašedesátiletý řidič. Ze zdemolovaného vozu ho museli pomocí hydrauliky vyprostit hasiči, ani okamžitá resuscitace mu však život nezachránila. Hasiči poté museli část...
Na sociálních sítích sklidily billboardy kritiku. „Ať žije bezpečnost. Billboardy u silnic se slavnostně rušily, aby ani pohled na logo neodváděl pozornost, a tady někdo udělá reklamy, kde řidiči musí přečíst 2 věty a ještě popisek (letopočty nebo jméno), aby pochopil, co ten komiks představuje,“ zní jeden z komentářů.
„Samozřejmě za desetiletí zaznamenaly billboardy obrovský vývoj, který vede ku prospěchu nebezpečnosti z hlediska vztahu k prevenci nehodovosti,“ začal koordinátor bezpečnosti silničního provozu BESIP v Olomouckém kraji Miroslav Charouz. Podle něho plní obecně billboardy cíle reklamy, tedy upoutat člověka. „Zároveň to jde přesně proti tomu, co chceme – docílit bezpečnosti silničního provozu. Billboardy zaujmou člověka nějakým obsahem a řidič se potom nevěnuje tomu čemu má, tedy řízení vozidla,“ navázal.
Olomoucká radnice podle tiskové mluvčí Štědré neobdržela žádný podnět proti nové podobě bannerů. „Tabule nejsou nové, nahradily pouze starší verzi takzvaných vítacích cedulí,“ vysvětlila s tím, že billboardy budou nainstalované zřejmě celý letošní rok, aby připomínaly významná výročí města a univerzity.
Billboardy jsou prvním příkladem použití vizuálu superhrdinů, který univerzita hodlá nadále rozvíjet při stěžejních akcích. Jako příklad uvádí Majáles nebo studentské setkání na začátku akademického roku Meet UP. Radnice hodlá komiksovou svatou Pavlínu používat při Svátcích města a dalších oslavách.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.