Vozový park tramvají plánuje o devět nových souprav vylepšit Dopravní podnik města Olomouce. Na dodání moderních souprav vypsala městská společnost veřejnou soutěž, firmy se mohou hlásit do poloviny září. Předpokládaná hodnota zakázky se blíží 300 milionům korun.
Středa, 31. května 2023, 17:12
V dalším díle Politické koridy předsedové politických klubů v olomouckém zastupitelstvu nebo jejich zástupci odpovídali na otázku: Je zdražení MHD v Olomouci podle vás nezbytným krokem? Jaké může mít toto opatření dopady?
Podle zadání výběrového řízení hledá olomoucký dopravní podnik dodavatele, který zajistí dodávku a zprovoznění devíti jednosměrných plně nízkopodlažních tramvají s oboustranným odbavováním cestujících. Kromě toho musí firma zajišťovat čtyřletý servis v záruční době a poté dalších 26 let pozáruční servis po zbývající předpokládané období životnosti tramvajových jednotek. „Důvodem investice je průběžná modernizace vozového parku, zajištění spolehlivosti a lepšího komfortu cestování. Nově zakoupené vozy nahradí starší tramvaje, které už dosluhují a nesplňují současné požadavky na provoz městské hromadné dopravy jako je bezbariérovost vozů nebo klimatizace,“ vysvětluje mluvčí Dopravního podniku města Olomouce (DPMO) Anna Sýkorová.
Výrobci tramvají musí při podání nabídky zohlednit celou řadu parametrů a podmínek, které mají nové vozy pro hromadnou dopravu v Olomouci splňovat. Tramvaje s délkou do 16 metrů a šířkou karoserie do 2,5 metru mají mít kapacitu minimálně 20 míst k sezení a 70 na stání. Požadavky se týkají také celé řady bezpečnostních prvků či například propojení s inteligentními zastávkami, automatické klimatizace vozu, informačního systému či USB nabíjecích portů pro potřeby cestujících nebo dohledové soustavy kamer. Nad všemi vstupy do tramvají mají být také senzory pro automatické sčítání cestujících, data se budou přenášet na server dopravního podniku.
Čtvrtek, 2. února 2023, 15:07
Nový typ plastových sedaček má v olomouckých tramvajích nabídnout komfortnější pobyt i za chladných a mrazivých dní. Dopravní podnik novinku testuje ve voze s označením 251. Letos by mohl projít proměnou interiér dalších dvou tramvají, instalace...
„Nové vozy mají částečně nahradit vozy Astra, které dosluhují a dlouhodobě je u nich problém s nedostupností náhradních dílů a vozy T3, které nejsou bezbariérové. Aktuálně má DPMO ve vlastnictví 72 tramvají, z toho tři historické. Částečně nebo plně nízkopodlažních je 51 vozů z 69 používaných v běžném provozu,“ specifikovala mluvčí DPMO Sýkorová.
Do veřejné soutěže mohou společnosti podávat nabídky do 13. září. „Předpokládaná cena zakázky je 289 milionů korun bez DPH. Dotace z Integrovaného regionálního operačního programu má pokrýt 85 procent nákladů. Dodavatel, který vzejde z výběrového řízení, má na dodání vozů dva roky od podpisu smlouvy,“ doplnila Anna Sýkorová.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.