Obyvatelé Litovle se dostali. Na začátku února zahájí provoz nové autobusové nádraží v ulici Dukelská. S tím se zruší staré nádraží v ulici Příčné. Moderní autobusové nádraží přišlo na zhruba 40 milionů korun.
„Od 1. února 2024 bude zahájen provoz nového autobusového nádraží na ulici Dukelská,“ uvedla v tiskové zprávě společnost ČSAD Ostrava. Zároveň se zruší náhradní autobusové stanoviště v Příčné ulici. „Od 5 do 16 hod bude na rušeném AS na ulici Příčná přítomen informátor ČSAD,“ pokračovala společnost s tím, že informátor bude případné zbloudilé cestující přesměrovávat na nové nádraží.
Středa, 31. ledna 2024, 13:19
Takřka pět set tematických a komplexních kontrol dodržování předpisů o požární ochraně provedli v průběhu minulého roku odborníci z HZS Olomouckého kraje napříč regionem. Zjistili celkem 1072 nedostatků. Kontroloři se zaměřili například na únikové...
S výstavbou nádraží přitom byly v minulosti komplikace. Práce na projektu za zhruba 40 milionů měly začít už na podzim roku 2022, kdy ostravský dopravce, kterému nádraží patří, zahájil investici. Nakonec stavbaři mohli začít až v létě 2023 kvůli průtahům s úředním povolením. „Stavba autobusového nádraží podléhá standardnímu schvalovacímu procesu. I když je autobusové nádraží postavené, neznamená to, že může být užíváno,“ okomentoval situaci starosta Litovle Viktor Kohout na svém Facebooku.
Na novém nádraží je hned 11 stanovišť, přičemž každé z nich má přidělené autobusové linky, které je budou obsluhovat. To se netýká posledních tří stanovišť – 9, 10 a 11. Ty budou sloužit pouze pro výstup.
V nové stanici najdou cestující čekárnu, sociální zázemí za poplatek přes automat a informační kancelář, která na původním stanovišti chyběla. Některé prvky, například umístění laviček, vyvolaly podle Kohouta na sociálních sítích diskuse. „Nejsou umístěny uprostřed přístřešku z důvodu, že se zde může v případě deště či sluníčka schovat více lidí,“ vysvětlil starosta a zároveň zdůraznil, že lavičky nesmí být v rozporu s vodícími liniemi pro nevidomé.
Ze starého nádraží by postupně měly zmizet i stojany na kola, které budou prozatím v prostoru u točny. „V rámci budování smíšené stezky bychom rádi místo pro kolaře ještě řešili i nějakým přístřeškem tak, aby to ovšem zapadalo do rázu,“ doplnil Kohout.
Litovelská radnice již delší čas zaznamenává i dotazy na budovu bývalé čekárny v sousedství autobusového nádraží. Ta ale není v majetku města ani dopravce, v soukromém objektu je hospoda. S vlastníkem stavby vedení města několikrát jednalo, naposledy ve druhé polovině ledna. „Majitel má v plánu s objektem smysluplně naložit dle svého podnikatelského záměru s ohledem na územní plán. Zatím není možné sdělit podrobnosti, ale ze setkání jsme odjížděli s nadějí v posun,“ dodal starosta.
Společnost ČSAD Ostrava provozuje v Olomouckém kraji autobusová nádraží také v Olomouci, Uničově, Hranicích, Jeseníku a Šumperku. Autobusový terminál v Šumperku byl před časem modernizován, jeho rekonstrukce stála 169 milionů korun. Podle zástupců města jde nyní o jedno z nejmodernějších autobusových nádraží v zemi. Tvůrci projektu mysleli i na zázemí – včetně zelené střechy, ochlazování a rosení nástupišť v horkých dnech i klimatizované výpravní budovy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.