Více než osm desítek metrů dlouhou a stejně širokou tramvajovou výhybku pro křižovatku v německých Brémách vyrobila prostějovská společnost DT - Výhybkárna a strojírna. Prestižní zakázku za dva miliony eur firma dokončila v závěru letošního roku.
"Jedná se o obrovskou a složitou konstrukci obsahující různé kombinace výměn, výhybek a křižovatek. K samotné instalaci na křížení ulic Bennigsenstrasse a Hastedter Heerstrasse v Brémách, kde nahradí stávající triangl, dojde příští rok na jaře, což pomůže k rozšíření tramvajové sítě ve městě," sdělil ředitel DT - Výhybkárny a strojírny Marek Smolka.
Celá tramvajová křižovatka pro Brémy váží 162 tun. Její jednotlivé části sestavili s přesností na milimetry technici v montážní hale v Prostějově. Poté byly části křižovatky jako nadměrný náklad přepraveny do Brém, kde je odborníci spojí dohromady.
Brémy mají podle Smolky hustou tramvajovou síť a rozhodly se z ní udělat rychlou a moderní páteřní kolejovou dopravu pro město a jeho blízké okolí. "Významně se na tom podílíme i my. Od roku 2015 do současnosti jsme dodali dopravnímu podniku v Brémách žlábkové kolejové konstrukce už na devět různých projektů. Právě ukončenou zakázku jsme získali na konci loňského roku a realizovali ve výrobě postupně od května do listopadu. Tomu předcházelo několikaměsíční zpracování v konstrukci a technologii. Těší nás, že příští rok na tento úspěch navážeme výrobou dvoukolejného tramvajového trianglu v hodnotě téměř 700 tisíc eur," uvedl ředitel.
Úterý, 10. září 2024, 16:27
Prostějovská společnost DT - Výhybkárna a strojírna vyrobila první českou výhybku pro budoucí vysokorychlostní tratě. Vlaky po ní při přejíždění na jinou kolej budou moci letět rychlostí až 230 kilometrů v hodině. Podobné zařízení umí vyrobit jen...
Výroba tramvajové křižovatky pro Brémy je podle Smolky další významnou objednávkou z Německa. "Naše výrobky dodáváme do řady německých měst, jako jsou Berlín, Kassel, Krefeld, Kolín nad Rýnem, Norimberk, Düsseldorf, Duisburg, Essen, Chotěbuz či Chemnitz," dodal.
Společnost DT - Výhybkárna a strojírna se specializuje na výrobu železničních a tramvajových výhybek. Prostějovský výrobce zaměstnává přes 400 pracovníků. Před dvěma lety firma zahájila v Prostějově stavbu nové haly s technologií na lisování konců železničních jazyků dlouhých až 70 metrů, což jsou pohyblivé části výhybek sloužící ke změně směru vlaku. Díky investici firma bude moci vyrábět komponenty pro výhybky určené na připravované úseky vysokorychlostních tratí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.