V oblasti, kterou by měla vést vysokorychlostní trať Moravská brána, proběhne archeologický výzkum. Pro Státní správu železnic (SŽ) ho provede konsorcium společnosti Archaia Brno a Národního památkového ústavu. Výzkum by měl skončit příští rok v létě.
Výzkum začne během května a trvat má 15 měsíců. „Během této doby budou prováděny prospekční činnosti, které pomůžou určit rozsah archeologických rizik v dané lokalitě a poslouží jako důležitý podklad pro další přípravu stavby vysokorychlostní železnice,“ uvedla Správa železnic.
Úterý, 4. února 2025, 13:04
Nový terminál na vysokorychlostní trati v Hranicích na Přerovsku se má posunout blíže městu a propojit vlaky a autobusy. Radnice požaduje, aby to šlo suchou nohou. Zástupci Hranic se nyní na první schůzce sešli s představiteli Správy železnic a...
Trať mezi Brodkem u Přerova a Ostravou-Svinovem má měřit 74 kilometrů a její příprava je rozdělena na dvě části. Stavět se bude v úsecích Brodek – Hranice a Hranice – Ostrava. Stavba vyjde celkově na 60 až 80 miliard korun. Novou vysokorychlostní trať budou využívat pouze osobní vlaky a jezdit po ní budou moci až 320 kilometrů za hodinu.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám