Počasí dnes22 °C, zítra25 °C
Neděle 28. dubna 2024  |  Svátek má Vlastislav
Bez reklam

Podvodníci si oběť vyhlídli na sociálních sítích aerolinek. Marně se snažili obrat policistu

Jednu z mnoha taktik online podvodníků přiblížili policisté z Olomouckého kraje. Neznámý člověk mapoval recenze na sociálních sítích letecké společnosti. Autora příspěvku pak oslovil s nabídkou pomoci a vydával se za zákaznickou podporu aerolinek. Pokus o podvod šejdířům v tomto případě nevyšel, k umožnění nelegální transakce se totiž neúspěšně snažili přesvědčit policistu.

Potíží policisty z Olomouckého kraje s vyřízením úpravy letenek se na přelomu loňského a letošního roku pokusili využít online podvodníci. Po zdlouhavé a nezdárné komunikaci se zákaznickými linkami se zákazník-policista rozhodl napsat negativní recenzi na facebookový profil letecké společnosti. V ten moment se dostal do hledáčku internetových podvodníků, kteří zřejmě podobné příspěvky monitorují a využívají pro své nelegální obohacení.

Přišel o úspory a má zaplatit skoro dva miliony z úvěrů. Postarší Olomoučan uvěřil online šejdířům

Lákavá, ale bohužel falešná nabídka investic do akcií společnosti ČEZ zlákala čtyřiašedesátiletého muže z Olomouce, který naletěl podvodníkům a přišel o více než dva a čtvrt milionu korun. Původně přitom chtěl investovat pouze pět tisíc, šejdíři...

„V nočních hodinách byl kontaktován z facebookových stránek helpdesk letecké společnosti prostřednictvím Messengeru s tím, že reagují na veřejnou recenzi na jejich stránkách a chtěli by nastalou situaci aktivně řešit. Jelikož policista několikrát sám kontaktoval leteckou společnost s problémem, který nebyl vyřešen, a navíc zveřejnil recenzi na internetu, nepřišlo mu podezřelé, že ho letecká společnost kontaktuje zpět. Ani noční hodina a způsob komunikace nebyla ničím podezřelá, jelikož na oddělení péče o zákazníky pracují nepřetržitě a vzhledem k časovému posunu v místě zahraniční podpory nebyl ani čas ničím zvláštní,“ uvedl policejní preventista Ladislav Jílek.

Své potenciální oběti poslal podvodník podvržené webové stránky a sdělil mu, že se ozve další kolega, který s ním jeho problém vyřeší. Druhý údajný pracovník zákaznické podpory směřoval komunikaci k finanční transakci, která by umožnila získat důležité údaje a následně i peníze. Policistovi nabídl vrácení peněz za letenky, to už dříve odmítl i na oficiální lince, variantou pro něj bylo jen přerezervování letenek na jinou společnost. „Toto však nehrálo do karet podvodníkovi, v jehož zájmu bylo provést podvodnou finanční transakci. Podezřelý však začal být časový nátlak podvodníka, který se snažil komunikaci co nejvíce urychlit a psal do komunikace hlášky typu ‚Jsi tam?‘ Když nakonec podvodník zjistil, že policistovi nejde o vrácení peněz ale změnu rezervace, snažil se zacílit na nabídku kompenzace za veškeré náklady spojené s řešením situace,“ vylíčil Jílek.

Žena z Prostějovska se nechala ošálit princem z Dubaje. Zamilovala se a přišla o téměř dva miliony korun

Žena z Prostějovska se na internetu nechala ošálit princem z Dubaje. S vidinou cesty do této exotické země a lásce k neznámému princi mu postupně naposílala 1,8 miliony korun. Policie upozornila, že žena byla aktivní na sociálních sítích, a proto...

V ten moment policista poznal, že je něco špatně. S ohledem na znalost problematiky věděl, že když řeší situaci 14 dní před odletem, tak zřejmě nemá na odškodnění nárok. „Podvodník v podstatě sdělil, že dostane kompenzaci ve výši, jakou si řekne. Což je samozřejmě nesmysl. Když i toto policista odmítl, podvodník tedy souhlasil s přerezervováním letenek. Požadoval však další ověření totožnosti a zaslal policistovi e-mail, který byl zaslán ze společnosti WorldRemit, kde byla požadována instalace aplikace a zaslání osobních údajů jako datum narození, kopie dokladu a selfie zákazníka. Zde si byl již policista plně vědom toho, že je pod útokem podvodníků, jelikož si dohledal na internetu, že WorldRemit je aplikace pro rychlý převod peněz,“ popsal policejní preventista. S již dříve zaslanými údaji o letenkách chtěli zřejmě podvodníci následně sami požádat o vrácení 35 tisíc korun a vydávat se u aerolinek za klienta-policistu. Ten však šejdířům napsal, že jim žádné osobní údaje nepošle, protože má podezření na podvodné jednání. „Toho se podvodník zalekl a celou komunikaci smazal. Takto by se nikdy žádná podpora jakékoliv aerolinky nezachovala. Další podvodník, který policistu kontaktoval na začátku příběhu cestou Messengeru, komunikaci také zablokoval,“ uzavřel Ladislav Jílek.

Hodnocení článku je 88 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Pixabay.com

Štítky Krimi, podvod, pokus o podvod, online podvod, internet, letenky, zákaznická podpora, Policie ČR, policista, Olomoucký kraj

Podvodníci si oběť vyhlídli na sociálních sítích aerolinek. Marně se snažili obrat policistu  |  Krimi  |  Hanácká Drbna - zprávy z Olomouce a Olomouckého kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.