Do kritické fáze z pohledu motoristů vstupuje rekonstrukce frekventovaného silničního úseku v Litovli, hlavní příjezdová trasa od Olomouce se takřka na dva týdny uzavře. I objížďky mají svá úskalí, vedení města nabádá k využívání možností hromadné dopravy.
Úterý, 30. května 2023, 14:58
Ředitelství silnic a dálnic plánuje jako součást řešení nedostatku odstavných ploch u dálnic vybudovat rozlehlou odpočívku na D35, a to buď u Litovle nebo u Loštic. Pro obě varianty si nechala zpracovat dokumentaci pro posouzení vlivu na životní...
V dopravně vytížených časech si řidiči na okraji Litovle od dubna počkali někdy i desítky minut, kyvadlový provoz na hlavním příjezdu do města nyní skončí a kolony i semafory zmizí. Frekventovaný úsek v ulici Palackého se ale před plným zprovozněním na dvanáct dnů uzavře úplně a motoristé budou muset vyrazit po objízdných trasách.
Finální fáze uzavírky začne v pondělí 19. června, hotovo má být na konci téhož měsíce. „Firma v posledních měsících řešila přípravu v podobě vjezdů, výjezdů, chodníků, odstavných ploch a podobně. Samotná silnice přijde na řadu nyní, odfrézování povrchu a pokládka nových vrstev se musí udělat bez provozu. Jiná varianta není. Tato desetidenní etapa bude bolestivá. Občany se snažíme informovat na všech kanálech, webu města, sociálních sítích, v městském rozhlase a natáčíme i informační video,“ prohlásil litovelský starosta Viktor Kohout (SNK).
V klipu i na sociálních sítích chtějí zástupci města apelovat k využívání železniční a autobusové dopravy. Průjezd autobusů přes stavbu se podle starosty podařilo vyjednat i na závěrečnou část uzavírky, mimo víkend 24. a 25. června kdy bude probíhat pokládka živičných vrstev. Při kompletním uzavření i pro vozy hromadné dopravy se zastávka přesune na okraj Litovle ke kruhovému objezdu před uzavřeným úsekem.
„Pokud občané potřebují jet autem, tak na Olomouc se pojede přes Pňovice a dále přes Střeň nebo Štěpánov. Druhou alternativou je cesta k dálnici přes Nové Zámky, ale tam očekáváme velký nárůst dopravy. Lidé, kteří jezdí na Mohelnicko, budou chtít využívat spíš tuto trasu,“ míní starosta.
V již nyní rušnějším úseku směřujícím přes Litovelské Pomoraví k dálničnímu nájezdu u Mladče zřejmě hustota provozu ještě skokově vzroste. Zádrhelem na trase k dálnici je mostek, který má šířku pouze jednoho jízdního pruhu a auta si zde musejí dávat přednost v jízdě. „Řešili jsme i zajištění semaforu, ale protože to není oficiální objízdná trasa, tak nemá toto opatření nikdo narozpočtováno. Snažili jsme se provizorní světelnou signalizaci prosadit, ale neuspěli jsme. Na Mohelnici zřejmě bude lepší jet přes Červenku a Královou,“ podotkl Kohout.
Před mostem navíc mohou uváznout nákladní auta, která neprojedou ochrannou bránou. Ta vymezuje výšku vozidla na maximálně 2,5 metru a někteří šoféři až příliš pozdě zjistí, že místem neprojedou. „Nedivil bych se, kdyby se to stalo. Někteří řidiči skutečně nesledují dopravní značení a pak je problém,“ dodává s hořkým úsměvem litovelský starosta.
Pátek, 12. května 2023, 14:58
Už za sjezdem z dálnice upozorňují dopravní značky na maximální možnou výšku vozidla, které může projet po silnici přes Litovelské Pomoraví mezi obcemi Mladeč a Nové Zámky. Upozornění ale někteří řidiči nevnímají nebo nerespektují a brzy čelí...
Průtah Litovlí i silnice v místních částech se opravují v této investiční akci od roku 2020, přetrvávající dopravní potíže se stávají terčem kritiky. „Musím poděkovat Olomouckému kraji, že do toho šel. Je to nepopulární záležitost, která komplikuje spoustě lidí cestu do práce nebo do školy, ale taková akce je jednou za padesát let. Opravily se tři mosty, proto to tak dlouho trvá. Ale rozumný člověk pochopí, že jde o daň za nové silnice,“ poznamenal Viktor Kohout.
Silnice II/449 je krajskou komunikací, hejtmanství financovalo víceletou opravu poškozené cesty, kterou denně projede přibližně 10 tisíc aut. „Byla to obrovská stavba, proinvestovalo se celkem 130 milionů korun. Čerpali jsme evropské dotace, které byly ve vyši okolo 105 milionů korun. Stavba se chýlí ke konci. Kdo tudy jezdí tak ví, jak rozsáhlá to byla akce. Rekonstruovaly se kompletní silniční díla někde i včetně podloží. Pevně věřím, že silnice bude sloužit další desítky let. Chci poděkovat řidičům a občanům dotčených měst a obcí za velikou trpělivost,“ prohlásil náměstek hejtmana Olomouckého kraje pro oblast dopravy Michal Zácha (ODS).
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.